tisdag 26 juni 2012

Nu håller vi tummarna.

Då har man ringt upp till förlossningen och pratat med en jätte trevligt kvinna. Hon förklarade att det kunde vara så att det hade startat när jag städade, men att jag skulle avvakta och se om det avtar eller om det fortsätter. Fortsätter det har det med stor sannolikhet börjat lite smått. Hon sa att om jag ville fick jag komma upp så att dom kunde kolla, men hon sa att dom av erfarenhet vet att jag lär få åka hem igen. Så förklarade hon att jag troligtvis kommer känna när det verkligen är dags och att jag kan komma upp när värkarna är mycket tätare. Så det är som sagt bara att avvakta och vänta och se.

Men jag lär nog svänga runt och fortsätta städa och gå ut med hunden och allt annat för att om städningen satte igång det kan ju fortsatt rörelse sätta igång det mer. För nu är bebisen trots allt redo att komma ut och vi här ute är absolut redo att få ut vår lilla ängel, gärna så fort som möjligt. Vi är lite smått otåliga här nu. Så vi håller tummarna för att det startat och att vi snart är föräldrar.

2 kommentarer:

  1. Lyllo dej, jag vill också vara på gång! Å så tidigt också!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det är bebis på g nu då :) Och tro mig, när FL satt igång så pass att det är dags att åka in märker du det. Värkarna kommer tätt och det gör riktigtjävla ont. Början av min förlossning gjorde ont men det var hanterbart och det var i ca ett dygn. Dock kunde jag prata normalt och sånt där. Jag tänkte att det här med att föda barn inte är jobbigt alls. Sen kom dom "riktiga" starka värkarna. AJ va ont det gjorde.
    Lycka till nu, kram.

    SvaraRadera