torsdag 3 november 2011

Triggar upp vardagen

Har börjat samla på mig en hel del deckare, läste nyss på baksidan av en min älskling tog hem idag. Det riktigt kändes i magen efter jag hade läst, vill nästan börja läsa den med en gång och sedan läsa tills den är slut, men det finns en första bok och jag vill helst ha tag på den innan jag börjar med den jag nyss höll i min hand. Jag ska nog ta och läsa deckare nu när mörkret faller så tidigt och läsa det igenom hela den mörka tiden, kanske inte vågar gå ut ensam på kvällarna sedan. Fast jag lär i alla fall få det lite mer spännande i min vardag, kanske blir lite paranoid när jag börjat läsa massa läskiga saker. Eller så blir jag galen och grejer. I bästa fall får jag inspiration till mitt skrivande, jag skriver ju trots allt på en slags kriminalnovell eller liknande just nu. Beroende på hur lång eller kort den blir så är det ju antingen novell eller roman. Får se vad det blir av den, kanske försöker ge ut den om den blir så bra som min fästman tyckte början var, då kommer han nog tvinga mig att försöka få ut den. Nu ska jag leta reda på ettan av denna spännande läsning, sedan ska jag krypa ner i sängen med älsklingen och se något spännande.

Är lyckligast i världen, för idag har jag spenderat 15 månader av mitt liv med världens underbaraste fästman. Längtar tills den dagen du blir min man..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar