torsdag 5 januari 2012

365 grateful

Då var det dags för det jag har funderat på att börja med ett tag. Jag hittade för längesedan denna sida och bestämde mig för att det var något jag ville göra. Grejen är att man ska fotografera (eller i alla fall jag, man kan göra på annat sätt) en sak man tycker är vacker, uppskattar, är glad för eller någon annan anledning under 365 dagar, alltså ett helt år. Det enda problemet är att det är skottår detta året, så det kommer bli en bild extra för mig, men det får ju gå. Tanken med det hela är att jag ska lära mig att uppskatta det lilla i livet och sedan att jag ska fotografera lite mer, så varje dag i ett år kommer jag att lägga upp bilder här och på lite andra sidor. Det kan blir att jag lägger upp mer än en bild varje dag, men i samma inlägg och det ser jag bara som ett plus. Så idag, på min 20:de födelsedag lägger jag upp min första bild och så ska jag bara lyckas med detta, för jag brukar tröttna på saker jag tar mig an.

Kom också på att i samband med att jag lägger in bilder här varje dag i ett år framöver kommer jag ju skriva lite varje dag. Kanske om vad som har hänt under dagen eller vad bilden betyder för mig, så det kommer ju också göra att jag skriver mer och det enda jag kan tänka mig är att detta kommer bli jätte bra. Ska bli så roligt att göra detta!

Nu kommer jag fuska lite för dessa bilder jag lägger upp är inte dom första, för jag tog dom för några månader sedan när jag bestämde att jag skulle börja med detta på min födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar