måndag 26 december 2011

En bra jul

Då var denna gröna julen över. Jag fick många julklappar, vart väldigt chockad över det. Det mesta var badgrejer, så så som badsalt, skum och ett litet spa kit. Dessutom fick jag 8 Yankee Candle ljus och två Yankee Candle waxkakor ifrån min syster. Alla ljusen luktar underbart och jag blev så förvånad över att få så många ljus. Jag hade önskat mig tre stycken, som hon inte hittade och då fick jag åtta andra istället. Ena waxkakan var en av lukterna jag önskat mig, vilket var Tea and Honey, underbar doft. Av min älskade fästman fick jag nya skullcandy hörlurar och ännu mera badsalt. Så nu är jag nöjd och har badmys inför resten av min graviditet, så skönt.Fick också ett par mysiga sockor som min mormor har stickat, tog på mig dom direkt efter att jag öppnat paketet och har dom på mig fortfarande, inte sovit med dem, men använt dom varje dag. Dom är så mysiga och varma, perfekta till mina små fossingar.

Dessutom klippte jag mig och färgade håret dagen innan jul. Så nu ser mitt hår lite vettigt ut igen. Så jag kan gå utan mössa utan att det ser hemskt ut, vilket är riktigt skönt. Så nu ska jag ta det relativt lugnt, förutom på onsdag morgon. Då ska jag göra ett glukostest på MVC, så dom ska ta mitt blodsocker klockan åtta på morgonen, får inte äta på tolv timmar innan, sedan får jag någon dryck med glukos i (hoppas det är något jag klarar av, som jag inte mår illa av, är känslig som bara den med sådant) och sedan får jag sitta kvar där i två timmar och sedan ska dom ta ett nytt prov. För att se om det finns risk att jag kan få graviditetsdiabetes eftersom min far har diabetes.

Annars är resten av veckan lugnt, tills den 30:de. Då bär det av hem till Vimmerby och fira nyår med min familj, och hålla pappa sällskap eftersom mamma jobbar natt hela nyår. Så vi stannar i Vimmerby tills den 2:de Januari. Förresten firar jag och älsklingen ett år som förlovade den 1:a! Sedan den 5:de Januari fyller jag 20 och då ska jag och älsklingen ha det riktigt mysigt och det blir gott att äta. Till helgen efter där kommer min familj och firar mig. Så det är fullt upp nu fram till vecka 2.

Efter allt det får jag bara vänta på mitt nästa ultraljud, det känns som att tiden kommer gå snabbt nu tills efter min födelsedag och allt. Men eftersom min älskade ska till rygginstitutet vecka 5-7, dock är han hemma på helgerna, så kommer nog den mesta delen av februari gå långsamt fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar