fredag 2 december 2011

Nu håller vi tummarna

Det är så att jag nyss stod och kollade på min mage som växt och tyckte att det såg ut som att jag var i vecka 12. Jag har blivit så mycket större och det är en gravidmage, inte bara en liten svullnad. Så jag kollade i kalendern efter sist jag antecknade att jag hade mens och det var i början av September, men fästmannen har minne av att jag hade mens i början av Oktober. Så kollade lite vilken vecka jag skulle vara i om jag blev gravid i September istället och då skulle jag vara i vecka 14 och bebisen skulle komma den 7 Juni istället, på min pappas födelsedag. Läste lite om vecka 14 och allt där passar mycket bättre med hur jag upplever min graviditet just nu och hur stor min mage är. Så vi börjar misstänka att det kan vara så att jag kanske har gått en hel månad längre än vad vi från början trodde. Detta får mig bara gladare och jag hoppas verkligen att det är så, och inte bara det att min mage är större än vad den egentligen ska vara.

Så ska försöka få tag i min barnmorska på måndag och förklara att vi tror att det kan ha gått längre och sedan prata med henne om att jag behöver sjukskrivas eftersom jag redan innan graviditeten hade problem med bäckenet och har så jävla jobbigt just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar