torsdag 15 december 2011

Sörängens folkhögskola, ett skämt eller vad?!

I början när jag precis hade börjat skolan tyckte jag att skolan var väldigt bra och mysig. Fast ju mer tiden gick desto mer märkte jag att skolan var väldigt oseriös. Lektionerna är för mycket självstyrda, lärarna sitter vid sina bänkar och gör inte speciellt mycket, dom lämnar ett papper eller uppgift att arbeta med och sedan ska vi göra allt själv. När vi hade grupp arbete och jag arbetade med integration fick vi reda på hur bra det egentligen är, den andra gruppen som hade medeltiden och så vidare lyckades bli klara, medan vår grupp inte lyckades speciellt bra. Tydligen blev det inget mer med det, jag har ingen aning eftersom jag inte varit i skolan sedan dess. Jag tycker personligen att hela skolan sköts väldigt dåligt!

Dessutom tycker jag att rektorn är väldigt dålig. När jag var på ett möte med rektorn och kuratorn för att min frånvaro var dålig, så kränkte han mig så otroligt mycket och jag blev ärligt talat rädd för honom. Han sa att om jag inte förstod vad han sa till mig, så var jag dum i huvudet. Det konstiga är att han har papper på att jag har ADD och där står det att det tar längre tid för mig att ta in saker än för en vanlig människa, så det var ju väldigt snällt sagt av honom. Jag kände att han inte riktigt har koll på människor som går på hans skola, eller för den delen borde vara rektor på någon skola över huvudtaget. Han sa också att han inte har betalt att vara snäll mot mig så han kan låta lite taskig när han pratade med mig, hur jävla professionellt är det att säga så till en elev på en skola?  Jag personligen tycker att det är fel stil att göra av en rektor.

Igår ringde skolsystern och frågade mig om jag var i skolan för att hon behövde prata med mig. Vadå ha stenkoll på eleverna i skolan, hon hade ju kunnat leta upp min klass och se om jag var där. Liksom, ingen av lärarna verkar ha koll på vart eleverna är eller något annat över huvudtaget. Jag tycker att har man en skola, dessutom en folkhögskola som ska vara en andra eller tredje chans för oss som inte blivit färdiga eller för dom som vill studera något men inte vill gå högskola, borde inte skötas lite bättre då? Hur kan dom annars förvänta sig att eleverna ska lyckas och verkligen satsa allt på det när man måste gör allt själv och varenda uppgift man gör är självstyrd.

Jag som har ADD klarar inte av att ha koll på alla ämnen och sköta allt själv. Det tar stopp rätt fort och jag fastnar eller tappar orken och intresset för det jag jobbar med, det går helt enkelt inte. Så längst inne i mitt hjärta jublar jag över min lilla ängel i magen som gör att jag måste bli sjukskriven för att mitt bäcken inte klarar av att bära allt, även att jag inte gått så långt. Jag är så evigt tacksam till mitt lilla barn, för att jag slipper hoppa av skolan utan kan peka finger åt dom och deras dåliga system.

Nu vet jag att jag är väldigt hård och jag vet att det kan finnas någon som läser detta och trivs på skolan och inte tycker att den är dålig, då är jag glad för er skull, men detta är hur jag upplever skolan och dess uppbyggnad. Jag tycker Sörängens folkhögskola är en skit skola som borde byta rektor och få lite mer struktur.

Sedan har jag pratat med en klasskamrat från skolan, som förklarat för mig att dom nästan inte gör ett skit på lektionerna nu, sedan höstlovet verkar det som att skolan bara kollapsat, eller på ett ungefär. Dessutom är jag tydligen inte den som har sämst frånvaro, hur fan kan jag inte vara det eftersom jag är aldrig där. Jag väntar på mina papper som visar att jag är sjukskriven. Nu ska jag sluta skriva om detta för nu är jag tom och jag känner mig lättad att ha fått ut allt det här, så nu säger jag bara skönt att slippa dig, värdelösa skola!

2 kommentarer:

  1. Jaaa, då har du inte sett den estetiska linjen då?
    Lika värdelös den. Den där Sollar och Bernt Törner, jag tror inte ens dom är kvar nu, men vilka djävla pajaser! Sollar var väl duktigt själv men kunde inte lära ut ett skit, helt värdelös, och favoriserade sina favoritelever. Ja han gjorde nog en del andra saker också. Ibland försvann någon estet-studerande tjej, så vette fan om dom inte knullade till sig den där djävla pajasens gunst för att få fördelar!? Och Törner han höll bara på med sin lera. Lika värdelös han. Dom hade bara dom där tjänsterna som något djävla extraknäck, som en extra födokrok för sig själva. Men eleverna var dom inte så intresserade av...att lära något. Ja nu vet du det också.

    SvaraRadera
  2. Med en vaktmästare som köper knark av elever. Sen lärare som knullar till sig sina jobb tex hon keramikläraren på sörängen Gunilla Olsson. Fick höra av andra lärare att hon favoriserar elever och pratar skit om sina andra elever och andra lärare. Sen bildlärare med alkohol problem. Ja det är en skit skola.

    SvaraRadera