tisdag 1 maj 2012

Ingen fara

Hemma igen. Det var ingen fara, det verkar som att det bara är förvärkar jag har. Men jag tyckte ändå det var obehagligt och speciellt första gången man är med om detta, visste ju inte vad det kunde vara. Hon kollade tappen och den var helt okej och allt såg ut som det skulle. Fast det verkar som att bebisen redan har fixerat sig, så den ligger med huvudet neråt och det borde jag har förstått eftersom jag känner sparkar uppåt i magen och inte så mycket neråt i magen. Fast det känns skönt att allt var okej. Fick ligga med saker på magen och när jag låg stil och inte gjorde något så kunde jag faktiskt känna sammandragningar, vilket kändes väldigt lustigt. På mätaren var det runt 15-16 när det var lugnt och vid ett tillfälle gick det upp till 40, vilket fick mig att reagera och under den tiden hade jag väldigt ont kan jag säga. Men eftersom allt var okej, så är jag lite lugnare. Men jag tänker i alla fall ta det lite lugnare och inte anstränga mig.

Fast älsklingen sa att vi skulle packa BB-väskan, så det håller jag på med. Eftersom att den fixerat sig och jag ändå har förvärkar så känner vi att det är bäst att vara beredda om det skulle hända något och det är ju kanske bara bra att kunna vara det. Läkaren där sa att skulle jag känna tryck neråt ska jag höra av mig till dom igen så att dom får undersöka mig igen.

Men nu hoppas vi på att den i alla fall vill vara kvar några veckor till, efter vecka 35 så stoppar dom ju inte om det skulle köra igång. Så tills dess får den i alla fall vara kvar, i 6 veckor. Sedan känns det som att det skulle kvitta. Så vi håller tummarna för att den stannar minst 6 veckor till, men gärna så länge som möjligt.

3 kommentarer:

  1. SKÖNT! Då ska du se att det är långt kvar, vissa bebisar fixerar sig jättetidigt, andra (som min dotter) inte alls förrän förlossningen är en bra bit på väg! Det ökade trycket neråt ökar säkert smärtkänslan i dina sammandragningar, men vad SKÖNT att tappen är intakt och du inte är öppen ju. Då är det bara att respektera kroppen och vila när det behövs, mer än vanligt kanske!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är de fina :D jag har fem stycken! har hört att man ska vädra ur de ibland så de rensas lite. det var trevligt att fika det får vi göra om :D kramis/sofia.

    SvaraRadera
  3. Hur har det gått, inga mer sammandragningar?

    SvaraRadera