söndag 25 september 2011

little girl you should close your eyes..

Ibland känns det som att om jag blundar tillräckligt länge så kommer världen ändras och det kommer vara mycket finare och enklare när jag öppnar dom igen. Det känns som att när jag tittar igen så kommer allt det jobbiga vara borta och min ängel kommer vara tillbaka. Fast bara några sekunder efter så inser jag att det inte funkar, det hjälper inte att blunda en längre stund för när jag öppnar ögonen igen så är allt som det var precis innan jag blundade. Även att det ibland är skönt att stänga ögonen när man inte riktigt orkar med allt som händer, men när man öppnar dom igen så är allt ändå som vanligt, men man känner ändå en liten lättnad.

Jag ibland när jag blundar önskar jag mig saker, jag önskar att något litet i alla fall ska vara annorlunda när jag tittar. Att något ska ha ändrats, att någon ny människa kanske är på väg in i mitt liv eller att jag inser något som jag inte sett tidigare. Ibland så kan det faktiskt vara så, ibland kan jag se något med helt andra ögon om jag bara blundar en liten liten stund, något kan ändras på någon minut, kanske inte som jag hoppats och kanske inte på det sättet, men det ändras i min ögon, något får ett helt nytt sken. Bara för att jag  stängde mina ögon en liten liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar