fredag 2 september 2011

Rätten att få vara lite ego.

Förr fanns det bara ett sätt jag kunde och var ego på, det var via bilder.. Jag fotografera mig själv nästan varje dag, jag la bara ut dom bilderna på mig som var allra bäst och dom fula kastade jag, kanske sparade vissa som var lite coola på ett eller annat sätt. När jag skulle beskriva mig själv i någon presentation eller till en annan människa gick det inte så bra, jag visste inte vad jag skulle säga, tycker inget om mig var tillräckligt viktigt att ta upp. Jag gillade inte mycket med mig själv och det jag väl gillade försvann under allt det negativa när jag väl satt där och skulle skriva om mig själv.

Nu för tiden är det tvärt om, jag vet inte vilket av allt med mig eller om mig jag ska ta upp utan att det ska bli för mycket. När jag ska prata eller skriva om mig själv vill jag helst få med allt, men det skulle bli en halv roman, jag lovar. Så jag måste alltid korta ner allt om mig själv och det är svårt att få med det jag tycker bäst om med mig själv och det jag är mest stolt över. Så nyss när jag skrev på en av mina sidor om mig, skulle det var kort och enkelt, så det fick bli det som jag tycker är bäst med mig och det jag älskar mest här i livet. Förutom min familj, mina vänner och min älskade fästman förstås (mina djur ingår i familj), så fick det bli två saker jag inte kan leva utan, en sak jag alltid tyckt om och som jag aldrig slutar tycka om, hur jobbig jag än tycker den är.. Eftersom sidan är för personer runt hela världen fick det stå på engelska, men jag tog den lilla texten och satte på min press här (fast på svenska), för jag är så extremt nöjd med den. Jag tycker dock den är bättre på engelska. Vilken tycker ni är bäst och vad tycker ni om den lilla egotexten?

"Writing and photographing bisexual vegetarian who loves tea, autumn and books, btw I´m living with ADD!"
                                                                                  eller
"Skrivande och fotograferande bisexuell vegetarian som älskar tea, hösten och böcker, förresten jag lever med ADD!"

1 kommentar:

  1. Hej! Den varju en jättebra och kort beskrivning. Jag gillar förresten orden "Don't hate the media, become the media". Den är ju alldeles klockren, för det är ju så det är nu med internet. Vem som helst kan komma ut med information, och det är ju fantastiskt!! Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera