måndag 31 oktober 2011

Förändring gånger två.

Det känns som jag upptäcker hela Eksjö på nytt. Nya glasögon och jag ser ALLT, detaljer som jag tidigare aldrig sett. Hela hösten har blivit vackrare och mysigare. Igår när jag var ute och gick med hunden på kvällen, såg jag till och med reflektionen från gatlyktorna i den blöta asfalten bättre. Jag såg långt bort på gatan helt klart, vilket jag inte gjort tidigare. I morse när jag gick en sväng med min hund i skogen såg jag allt mycket bättre, mycket vackrare. Det känns som otroligt mäktigt att se allt som med nya ögon, allt det gråa blir till och med lite finare. Det var mulet i morse, men jag såg ändå att lite blått kom igenom molnen. Det får mig att vilja le mer, jag har blivit lyckligare sedan jag fick nya glasögon. Känner mig som en helt ny människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar