söndag 9 oktober 2011

Kampen mot söndagssjukan!

Söndagar verkar alltid ge mig huvudvärk och illamående, även att det känns att det är en bra dag och att den började bra. Kanske borde börja sova igenom varje söndag i resten av mitt liv, för detta suger och får mig att vilja hänga mig i taklampan. Jag hatar huvudvärken och illamåendet på söndagar, till och med det får en tråkig känsla över sig.

Jag fattar inte varför min kropp ska ogilla saker som jag inte ser som så farliga, jag tycker att söndagar kan vara mysiga och lugna. Det är liksom en dag man kan mysa ner sig i soffan och kolla på en film och låta dagen rusa förbi utan att behöva bry sig. Visst jag kan hålla med om att söndagar ibland är tråkiga, men inte alltid och absolut inte idag. Så varför är min kropp så emot det, när jag inte är det. Dumma kropp!

Söndagar är oftast tråkig brukar folk säga, men varför måste min kropp hänga med på det när jag känner att söndagar kan vara lika bra som alla andra dagar? Ska i alla fall pimpla i mig en kopp tea med huvudvärkstabletter och hoppas att skiten försvinner, annars tänker jag strejka mot min kropp för att den inte är med på mina noter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar