söndag 26 februari 2012

Att börja veckan med en resa.

Då var det söndag och veckan har bara rusat förbi, i morgon är det en vecka sedan vi såg vår lilla ängel och i morgon har jag gått HALVA tiden! Jag kan inte fatta det, halva tiden, jag har lika mycket att gå som jag har gått och denna tiden har gått fort. Dessutom har det blivit vårigt ute, det är ju inte riktigt vår ännu. Men jag och älsklingen har varit på TVÅ promenader i helgen, och i slutet av veckan hann jag med att sitta ute på balkongen med min bok och en kopp tea och njuta av det sköna vädret. Så nu går det framåt känner jag, och med tanke på att det blir ljusare och varmare ute så kommer väl tiden bara kasta sig framåt och snart så håller jag min lilla. Fast när man kollar hur många veckor och hur många dagar det är kvar, så känns det fortfarande som en evighet. Fast jag inser ju nu att det kommer gå fort, eftersom det har gjort det hittills.

I morgon far jag och älsklingen upp till Stockholm över dagen, vi tar en liten minisemester medan han fortfarande inte har fått något nytt att göra sedan han var på ryggkliniken i Växjö. Dessutom passar vi på innan min mage blir större och jag kanske får mer problem med ryggen. Så vi passar helt enkelt på innan jag kanske inte orkar och innan den lilla kommer och vi inte kommer ha det så lätt att åka långt, då blir det miniresor för oss. Vi funderar på att kanske passa på att åka till Stockholm än gång till under våren, men vi vet inte riktigt när och det får vi ju se längre fram, men det är liten en tanke vi har för att komma i väg lite. Då kanske vi stannar över natt om vi hittar något ställe vi vill slänga ut pengar på. När vi ändå är uppe i Stockholm ska vi ta oss till Skansen Akvariet och kolla lite, jag har aldrig varit där så det ska bli roligt.

En sak är skönt och det är att sedan jag var hemma i Vimmerby och gick en lååååång promenad med en vän, hennes dotter, hennes mammas kille och hennes lillasyster så har jag fått mindre ont, vilket känns bra, men är väldigt konstigt. Dock är jag säker på att det kommer blir sämre igen när magen blir större, men jag överlever, eftersom att jag kommer få något utav det vackraste och  mest underbara, så smärtor gör mig ingenting!

Med tanke på att jag är borta från 07:21 och fram till 22:30 i morgon (eller ännu längre eftersom tiderna för resorna är så, ska ta mig till stationen och tillbaka också), så kommer det inte upp några magbilder här eller någon annanstans heller, utan ni får vänta tills Tisdag med det. Men hur som helst, idag blir det att ta dammsugaren och skurborsten runt i lägenheten för det sista, blev inget städ igår då älsklingen inte mådde bra och jag hade ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar