måndag 6 februari 2012

Trots att jag är ensam hemma och saknar min älskling sjukligt mycket så har jag haft en trevligt dag och en otroligt mysig kväll. Dagen spenderades några timmar hos granne och fikade och firade hennes dotters flickvän. Dom rensade lite saker som jag fick, alltid lika gulliga och sedan tog jag en promenad med henne, hennes hund och min hund.

Har druckit ett antal koppar tea för att värma mig denna kvällen, är lite frusen och sedan blev det att sätta mig i soffan för att titta på Halv åtta hos mig och dom kom söta Esmeralda och la sig i min famn och det har hon aldrig tidigare gjort när jag varit i soffan så det njöt jag av otroligt mycket.

Sedan tappade jag upp ett varmt och mysigt skumbad som jag har legat i kanske 30-40 minuter och läst min underbara bok, Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon, fick den av mina älskade morföräldrar i julklapp och mysigare och en mer perfekt bok att läsa i denna kylan går nog inte hitta. Har ni inte läst den så rekommenderar jag den varmt! Så det har varit en otroligt mysig kväll. Dessutom fick jag som vanligt sällskap av katten i badrummet, alltid lika mysigt. Nu ska jag ut med hunden och sedan sova.

1 kommentar:

  1. Myser du med Esmeralda utan mig mig min ängel. Älsar dig <3

    SvaraRadera