söndag 26 februari 2012

Njuta av livet

I förmiddags satte jag mig ute på balkongen för solen låg på så fint, jag gjorde mig en kopp tea och tog med mig min bok och hunden ut. Det var otroligt skönt att sitta där och njuta av livet, det är så konstigt för jag har verkligen lärt mig att njuta av det lilla den sista tiden.


Som innan jag gick ut så tänkte jag att jag kan byta ut duken på vardagsrumsbordet, så jag började leta och hittade två små blå dukar, men det såg inte riktigt bra ut, men jag ville ha en blå duk där. Dock hade jag ingen ljusblå som jag verkligen ville ha, hade bara små smala dukar som såg helt fel ut. Så hittade jag en orange som jag bytte och la på linneskåpet och en aprikos som fick ligga på det lilla glasbordet och till slut hittade jag en mörkblå med ljusblå blommor som verkligen blev ursnygg på bordet. Så en sådan liten sak gjorde att jag kände att det kommit in lite vår i vardagsrummet.

Dessutom köpte jag en ros till min kära fästman för lite mer en vecka sedan och den är fortfarande levande, även om den slokar nu. Jag har lärt mig hur jag ska hålla en bukett eller blomma levande längre, jag byter inte ut vattnet. På så vis fick jag en bukett vi fått av mina morföräldrar att hålla i 3 veckor(!) vilket är det längsta jag hållit en bukett vid liv någonsin. Detta lilla gör mig lycklig, för då känner jag för att ta in buketter och blommor i lägenheten lite oftare, för jag vet att jag kan få dom att hålla länge och jag får njuta av dom mer.


Dessutom när jag satt ute och njöt av solen så kom grannen ut, dom skulle åka upp till Linköping och hämta hennes dotter och hennes dotters flickvän, så frågade hon mig om jag ville passa hennes ena hund, som egentligen skulle vara hemma hos hennes son. Eftersom denna lilla hunden inte är speciellt jobbigt utan mer mysig att ha i närheten så sa jag ju självklart ja till detta, så är hundvakt åt en liten råtta. Dessutom låg hon och sov i mitt knä förut när jag satt här vid datorn och det var så otroligt mysigt.


Snart blir det att fortsätta plocka i ordning lite, fick för mig att jag nog ska byta ut lite dukar och göra rent på bord och hyllor, så det blir lite extra, men det blir ju bara extra fint. Så ska jag springa ner till affären och köpa mjölk, kaffe och doftkulor till dammsugare, kände att jag ville att det ska dofta gott efter jag dammsugit istället för unket och instängt som jag tycker det luktar. Kände för detta efter att ha läst detta inlägg, så får hoppas att Willys har några som verkar ha en god doft. Då ska bli fint, rent och dofta gott här hemma innan vi åker iväg, så man kan komma hem till ett vacker hem.

1 kommentar:

  1. Vilken liten fulsöt vovve du var hundvakt åt <3 Och bra jobbat att få blommorna att stå i tre veckor!!! :-D KRAM!

    SvaraRadera