torsdag 23 februari 2012

God morgon

Har hunnit äta frukost med älsklingen och hans son och nu sitter jag här och har läst igenom alla underbara bloggar på bloglovin. Har inte blivit klar med städningen som jag skulle, dels för att jag måste sätta mig ner 2-4 gånger i timmen för att jag får ont och sedan så kan min kära fästman inte hjälpa mig för hans onda armar. Så det är fortfarande en del kvar, men det SKA bli klart idag, annars blir jag galen.

Har en vän som kommer hit på söndag och jag ska ha partylite visning, så det måste vara färdigt innan dess och helst lite innan så att jag kan ta de lugnt i helgen. Jag ska, tack vare hennes fina tal om partylite, bli konsult där för att ha lite att göra och kanske skaffa en större vänskapskrets eller något. Jag gör det dels för att slippa sitta hemma hela dagarna utan att göra något och sedan för att kanske bli lite mer social, framåt och inte så blyg. Vi får se hur det går, men jag ska ge det ett försök och jag håller tummarna för att det går bra, för jag älskar allt som har med partylite att göra.

ljusen är från partylite
Nu ska jag städa lite, och kanske kolla om jag hittar mer saker som faktiskt står fel och som jag hittar ett nytt ställe åt. Hittade en vas eller kanna, som jag tyckte var ful och funderade på att sälja, men sedan när jag satt och tittade på den såg jag hur vacker den var. Hittade ett nytt ställe till den och satte i ett ljus, så nu är den rätt och jag är så nöjd med den och den kommer inte försvinna. Så jag ska se om det finns fler saker som jag tycker är fula för att dom inte har fått rätt plats i lägenheten, gör detta lite med tanke på det jag läser i denna boken om röra och hur det påverkar oss, sedan är det kul att göra medan man vilar en stund. Såhär ser den ut:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar