onsdag 4 april 2012

Busy busy!

Skriver inte lika ofta, kanske har med att göra att jag springer runt och pysslar här hemma och dessutom har jag något inbokat varje dag denna veckan. I måndags var jag på sjukhuset och fick mitt sjukintyg förlängt till 15 Maj, sedan från och med den 16 går denna lilla människa och blir föräldraledig för typ 14 månader framöver. Dessutom var jag med grannen på "vuxendagis" och pysslade, så jag målade på en tygpåse. Igår var jag och älsklingen på MVC igen och kollade lite små saker, fick höra hjärtljuden igen och mätte magen. Bebisen växer som den ska och det känns underbart, vårt underbara lilla mirakel.

Idag tvättar vi och jag städar älsklingens sons rum, för han kommer i eftermiddag och är hos oss till Fredag. Så han måste ju få det lite fint och så, måste dessutom dammsuga hela lägenheten för min lilla söta hund tappar sin vinterpäls så det ligger tussar ÖVERALLT! Inte roligt alls, men så är det att ha hund.

I morgon ska jag med grannen till Öppna Förskolan på ett slags studiebesök, eftersom jag ska dit med lille bebben sedan, så kan det ju vara bra att se hur det ser ut och se vart det ligger så att man vet vart man ska gå. På Fredag åker jag och älsklingen hem till mina morföräldrar över helgen för att fira påsk med dom, det ska blir jätte mysigt. Sedan på Söndag till Måndag kommer älsklingens son igen och sedan är det förhoppningsvis lugnt ett tag. Känner att det varit mycket nu, visst det är skönt att ha saker att göra, men jag känner att varje dag är lite att ta i.

Kanske skriver mer senare, nu ska jag fortsätta med att städa och springa fram och tillbaka mellan tvättstugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar