torsdag 19 april 2012

Lyckan att få älska.

Jag har alltid velat ha barn när jag är ung, dels för att jag vill kunna vara så aktiv och orka hänga med så mycket som möjligt. Fast också för att det har känts rätt för mig. Dock trodde jag aldrig att det skulle bli så att jag skulle ha barn så speciellt tidigt, hade trott att kanske mellan 27-30, vilket jag hade känt varit lite sent.

Då tycker jag det är så fantastiskt att kunna sitta här, 20 år gammal i min och min FÄSTMANS lägenhet med VÅR lilla ängel i magen. Jag hade aldrig kunnat tro att det skulle bli såhär bra, jag har alltid tvivlat på att jag skulle hitta den rätta för mig. Jag trodde att det kanske skulle dröja hur länge som helst, men det kom snabbare än vad jag hade kunnat ana.

Jag fann min stora kärlek och jag fick min önskan om att få barn tidigt uppfylld. Ärligt talat finns det nästan ingenting mer jag önskar mig. Han har fått mig att inse att jag hade fel om så mycket när det gäller mitt liv. Jag hade en så negativ syn på min framtid, ändå fick jag alltid jag ville ha och mycket mycket mer. Jag har till och med ändrat mig angående giftermål, jag har kommit på att jag vill gifta mig. Det finns ingen tvekan om att jag vill att han ska bli min man, hade det gått hade jag gift mig med honom i morgon.

Men det som är störst av allt är ändå att inom tre månader är jag mamma, jag har en egen liten människa som är min. Som jag ska ta hand om, uppfostra och älska flera miljoner gånger mer än vad jag redan gör. Mitt liv känns som en dröm, visst jag har en del saker som jag hade kunnat klara mig utan, till exempel mitt dumma handikapp! ADD:n gör inte livet lättare, men samtidigt hade jag inte varit den speciella människa jag idag är.

Så för att sammanfatta allt detta, även att 10 år av mitt liv var hemska, några av dom var ett rent helvete och att jag tvivlade på att jag hade rätt att vara lycklig, att jag skulle få familjen jag ville ha och allt det där. Så sitter jag här och har det jag alltid drömde om, jag är lycklig och jag kan ärligt talat säga att jag trodde ALDRIG att jag skulle få det såhär bra. Mitt liv har blivit så perfekt att det nästan är läskigt.

1 kommentar:

  1. Grattis Hanna :) tycker det är roligt att följa din blogg och ditt liv. Tänker på dig ofta!

    SvaraRadera