torsdag 12 april 2012

I don´t know how she does it

Tänkte att jag ska skriva lite om en del filmer jag sett som verkligen är otroligt bra, enligt mig. Dels för att jag kanske själv kan gå tillbaka någon regnig dag när jag inte har något att se på och sedan för er som läser min blogg och som kanske vill ha tips någon gång ibland. Så jag har två stycken filmer på G, den ena såg jag för ett tag sedan och älskade den verkligen, fast den skriver jag om vid ett annat tillfälle. Den andra såg jag igår och jag nämnde den i mitt inlägg i går och det står i rubriken, det är alltså:

I don´t know how she does it
Filmen handlar om Kate som är en framgångsrik finanskvinna, men också mamma. Hon kämpar med att hålla familjen sams och glada, samtidigt som hon jobbar mycket och reser runt i sitt jobb. En dag får ett erbjudande om att förverkliga en av hennes idéer och det leder till ännu mer jobb och ännu mer resor, hon tampas hela tiden med att få familjelivet att fungera. Så hur gör hon egentligen för att få allt att gå ihop?

Otroligt bra film som jag verkligen rekommenderar, den tar upp hur det är att vara mamma och ändå jobba hårt och ha ett bra jobb. Filmen blir tusen gånger bättre med tanke på att Sarah Jessica Parker spelar huvudrollen, den kvinnan är inget annat än otroligt fantastisk.

Betyg: 5/5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar