måndag 2 april 2012

Veckans mage.



Fosterutveckling - gravid vecka 25
Bebisen väger nu nästan 660 gram och är ungefär 35 cm lång från hjässa till häl. Nu har den fått lite kroppsfett och ser mindre "mager" ut. Sinnenas utveckling har kommit en bra bit på väg. Undersökningar har visat, att ett 26-veckors foster reagerar på beröring. Om du lyser med en ficklampa på magen kommer bebisen att vända på huvudet, vilket betyder att synnerven har börjat fungera.

Hur mår jag?
Relativ bra. Halsbrännan har blivit lite värre till och från, men jag överlever fortfarande det. Jag käkar mariekex och dricker äppeljuice. Har också varit med om någon enormt hemsk smärta i min ena höft, det känns ungefär som något försöker spika in en skållhet spik. Väldigt hemskt och irriterande, men det kunde varit värre. Annars mår jag alldeles utmärkt! Bebisen lever rövare där inne flera gånger om dagen och det syns ordentligt på magen när den sparkar nu, vår älskade ängel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar