söndag 25 mars 2012

Familjehelg.

Nu är jag tillbaka i mitt fina Eksjö, efter en helg i Vimmerby med min kära familj. Det har varit en underbar helg och jag har njutit otroligt mycket av den. Har grillat för första gången i år, marinerad lax som var underbart god. Jag fick mitt första myggbett och en ordentlig allergisk reaktion, aldrig varit med om det innan. Hela fingret är rött och uppsvullet, kliar som fan till och från. Sedan ibland så börjar hela armen klia och blir full av röda utslag och så klart är jag varm över hela armen. Kanske har med graviditeten att göra, för har aldrig reagerat så innan.

Sedan har min kära mormor lärt mig att laga kroppkakor, så nu är frysen fylld med ett antal måltider och jag vet hur man lagar kroppkakor. Så nu kommer antagligen min sambo att tvinga mig göra det 1 gång i månaden eller så. För han älskar det precis lika mycket som jag gör.

Dessutom sprang jag runt i den lilla skogen som ligger nedanför mina morföräldrars tomt och snodde med mig lite påskris hem, så har fixat fjädrar och fått några plastägg av mormor. Så till veckan ska jag fixa i ordning riset och sätta på balkongen så att det blir lite påskpyntat här hemma. Skulle köpt hem lite porslins påskisar, men det fanns inte någonstans utan det mesta var utsålt så jag får försöka leta runt i lite olika affärer och samla på mig igenom åren helt enkelt, för vi har nästan ingenting att påskpynta med. Har nu tre dukar jag fått av mormor, en liten sydd tavla, och några påskljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar