söndag 4 mars 2012

Mysig lördag.

Igår var som sagt min kära familj på besök, det visade sig att min syster följde med trots att hon sa att hon ville sova istället. Så hela min kära familj och min underbara mormor kom på besök och jag bjöd såklart på fika. Min kanelbullar och så bakade jag en kardemummakaka precis innan dom kom som tydligen var uppskattad.


Mormor hittade som vanligt saker att pyssla med i hemmet, så som disk som blivit kvar och att tvätta mina fönster. Sedan tog dom med alla mina skitiga mattor hem, eftersom vi inte har möjlighet att tvätta dom här i tvättstugan. Mormor har ju ett eget hus och kan lägga ut mattorna på betonggolvet i källaren och tvätta och sedan hänga dom ute om vädret tillåter.

Dessutom tog vi en sväng till Dollar Store och handlade in lite saker vi behövde, min familj älskade affären så det blir nog många fler turer dit framöver. Vi bad dom även svänga förbi affären för älsklingen och pappa skulle ha ventiler till cykeln för att den läkte luft och vi skulle ha varma mackor till kvällsmat, så vi hade lite som behövde handlas hem.

Fick en vacker våreld av mormor som passade perfekt på köksbordet, har gått och stört mig på att det så tomt ut mitt på bordet och funderat på vad jag ska ha det. Senast igår innan dom kom funderade jag på att leta fram något bara och sätta på en duk så att det inte såg så tomt ute, men det löste sig med blomman. Så vackert blev det och det ger verkligen mer vårkänslor och man blir glad av att se den. Fick även några små snödroppar, fina vårtecken som växer i min mormors trädgård.


Idag är det tvättdag, vi har massor av tvätt och antagligen lär vi inte hinna med allt, så det får bli en tid tidigt i veckan också så att allt blir rent. Hade en tid i Tisdags men vi var så slut efter resan till Stockholm så vi flyttade den tills idag, vilket nu efteråt känns lite dumt, men sånt är livet.

2 kommentarer:

  1. jaa Dollar Store måste vi åka till igen! Det fanns gud vet hur många snygga smycken där asså!! :D sen fick jag ju inte känna lille bebisen röra sig heller så måste göra det nästa gång! :)
    love u sis <3

    SvaraRadera
  2. VERKLIGEN härliga vårtecken!:)
    Svar: Lustigt att du blivit mer morgonpigg som gravid, men en ganska bra förändring iofs :) hihi.. Jobbar du?

    SvaraRadera