onsdag 28 mars 2012

Min graviditet hittills..

Man hör ju av många hur dåligt man mår när man är gravid och vad man har att vänta sig och så. Jag minns hur jag var när jag råkade blir gravid som trettonåring och väntade att det skulle bli något liknande. Då var jag äckligt trött på morgonen och ville bara ligga i sängen, jag skulle BARA ha panerad fisk typ hela tiden. Så när jag fick veta att jag och sambon väntar en liten så var jag lite smått förberedd inför vad man hört. Snacka då om att jag fick mig en chock och att jag fortfarande inte riktigt kan fatta det..

Jag mådde bara lite smått illa i början, nästan inget så jag klagade inte. Jag var inte speciellt trött, vilade dock ibland på dagen för att orka med och nu när man läst att man kan förvänta sig halsbränna (visste in hur det kändes eftersom jag aldrig haft det), så känner jag att hallå(!?) är det allt min kropp har att komma med. Jag har lite smått halsbränna ibland, men inget så att jag lider av det. Så hittills har min graviditet varit som en dröm, förutom att jag har bäckenbesvär och jobbiga foglossningar. Jag klagar inte, absolut verkligen INTE! Men jag känner ändå att jag har ju inte fått något av det man hör att man ska få..

Min rygg är just nu lite som den vill, vissa dagar är den hur bra som helst och det känns som jag kan gå hur långt och länge som helst. Vissa dagar gör det till och med ont att ligga ner i sängen och jag vill bara försvinna för ett tag. Fast jag vet vad som kommer av allt detta, vår vackra ängel, vårt mirakel! Så jag tycker varje smärta är värd det och jag längtar bara tills jag får hålla den lilla för första gången.

Sedan har jag inte direkt haft något jag MÅSTE äta eller dricka. Det har gått lite i vågor, det har mest varit cocktailtomater, vilket jag inte klagar över. Eller så har det varit att jag vill ha speciella maträtter till middag och sådant. Fast häromdagen kom jag på någonting som har hängt med hela graviditeten och som jag verkligen inte KAN vara utan, då blir jag GALEN!! Det är äppeljuice, det måste jag ha hemma och helst så att jag kan dricka 2-10 glas om dagen. Alltså går det åt massor med sådant här hemma just nu och har gjort dom senaste 4 månaderna i alla fall.

För övrigt så tycker jag att tiden har börjat gå äckligt fort, den här månaden har bara rusat förbi.. Nästa vecka ska jag till barnmorskan för vecka 25 besöket och jag känner att det har verkligen gått fort hit. Fast det har nog lite med att våren är på väg, allt känns så lättare och bättre då. Men jag njuter av min graviditet och längtar tills vårt mirakel kommer ut till oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar