lördag 16 juli 2011

Att hitta sitt eget lugn

Då har man mediterat igen! Har kommit fram till att klockan 18.00 varje dag ska jag meditera i fem minuter, till att börja med. Jag ska köra såhär i en månad nu och jag känner redan en liten förändring. Jag var så otroligt lugn efter och har sedan dess gått omkring och plocka och gjort det lite fint. Så jag känner i alla fall att det har en positiv inverkan redan från början, känner att detta kommer göra under i mitt liv. Jag känner att jag kommer att blir lugnare och få mer ork. Det är trots allt bara andra dagen  jag göra detta, så när jag har hållit på en vecka ska jag skriva lite mer om hur det påverkar mig och hur det påverkar min vardag.

Jag beställde boken Meditation - David Fontana ifrån Bokbörsen för 55:- plus frakten. Det var ett antal övningar i boken och man ska inte stressa fram, så jag kände att det finns ingen chans att jag kan hinna göra allt i boken på den korta månaden jag har lånat boken, så det fick bli att investera lite pengar i att skaffa boken själv. Den var väldigt svår att hitta, fanns bara två stycken att köpa så jag hade verkligen tur. Ska leta vidare på Second Hand butiker och loppisar efter fler böcker om meditation och liknande. Vet dock inte när nästa besök på något av det blir, men jag ska i alla fall lägga ner pengar på detta nu. Känner att jag verkligen behöver detta i mitt liv, något att göra varje dag som får mig att må bättre och känna lite mer lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar