onsdag 20 juli 2011

Hur vet man att det är sommar, på riktigt?

Jag tycker det är lite trist för mer än halva sommaren har gått förbi mig och igår var första gången jag kände riktiga sommarkänslor. Jag kände att nu är det sommar, på riktigt. Jag satt ute på baksidan hos mina föräldrar och filosoferade med min hund, han verkar tycka det är jätte mysigt att sitta och bara njuta när han är här, och jag hörde syrsor i det höga gräset på kullen och då kände jag att det var sommar. Har inte känt det på riktigt under hela "sommaren", har tyckt att det har varit hur tråkigt som helst. Känner att jag har lite smått ångest över att så mycket av den redan har försvunnit och jag har inte ens känt att det är sommar.. Har ångest som fan över att jag inte har gjort mer med den, det har kanske inte varit så bra väder för det, men när det väl har varit väder har jag inte direkt hittat på något för att ta vara på den lilla sommar vi haft. Kanske borde bli bättre på det och försöka fånga in den sommar vi faktiskt har, även att jag inte känner sommarkänslan. Ska i alla fall inom några veckor spendera några dagar hos min mormor och njuta av sommaren där, för det är inte riktigt sommar innan jag har "slösat" bort en hel dag med att lilla i deras trädgård och läsa, får nog springa runt lite med min hund i år också, så jag kommer säkert ha det bra. Så från och med idag ska jag ta vara på den lilla tiden som är kvar av sommaren och sommarlovet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar