onsdag 13 juli 2011

Nytt kapitel i mitt liv.

Idag var jag på biblioteket för att lämna tillbaka lite böcker och också låna lite nya. Tänkte låna en bok av Dalai Lama och det var svårt för mig att hitta den, kanske för att den stod på lite fel ställe. Under tiden jag letade såg jag att hyllan boken fanns på var alternativ psykologi, det vill säga att det fann en hel del böcker om meditation. Så jag tänkte att det äntligen var dags för mig att börja med meditation som jag har tänkt på ett tag, hoppas på att det ska jävla min mage lite i alla fall. Nästa gång jag åker upp till biblioteket blir det nog att kolla efter böcker om yoga, jag känner att nu den sista tiden av sommaren ska jag ägna åt att börja må bättre, både psykiskt och fysiskt. Jag mår extremt bra psykiskt sedan jag "började om" i mitt liv, så sedan ett år tillbaka. Fast det är fortfarande jobbigt med tanke på min mage som krånglar och att jag nu vet att jag har ADD, vilket gör saker lite svårare, men samtidigt har jag fått svar på en del saker jag inte hade innan. Som varför jag är så glömsk, varför jag har svårt för vissa saker och så vidare. Får nog ta och skriva ett inlägg om hur min ADD visar sig och hur det är för mig att leva med den. Nu ska jag i alla fall läsa igenom dessa böcker, börja meditera och hoppas att jag kanske mår lite bättre till hösten och att det inte kommer bli så kämpigt för mig med skolan. Tar detta i ett annat inlägg också.





Dessutom skrev jag igår ut mitt anteckningsblock med recept, så jag har ny fyllt ett helt block med bara recept, det känns väldigt mäktigt. Alla är i princip vegetariska och veganska. Så jag lånade ytterligare en vegetarisk kokbok på biblioteket, ni ser den här över. Det är den sista kokboken som finns på Eksjö bibliotek, så sedan får jag hitta ett annat bibliotek att gå igenom alla kokböcker på. Ska läsa boken Börja meditera till att börja med, så skriver jag vad jag tycker när jag läst färdigt den. Får vi hoppas att meditation kan bli en vardaglig grej i mitt liv och yoga sedan också.

1 kommentar:

  1. Hej Hannah! Vad kul att du hittade så många spännande böcker. Jag tror verkligen meditation och yoga kan hjälpa dig! Det har ju hjälpt mig väldigt mycket (som du kanske vet eftersom jag tror du läser min blogg). Styrkekramar!

    SvaraRadera