torsdag 14 juli 2011

I´m on my way.

Igår kväll läste jag ut boken Börja meditera, tyckte den var väldigt lärorik och jag hade svårt att lägga ifrån mig den. Vissa saker i boken var så intressanta att jag letade fram ett tomt anteckningsblock och skrev ner det, så jag tänkte att jag ska ha den boken att skriva ner saker som jag läser om nu som jag känner är viktigt för mig att komma ihåg, kunna gå tillbaka till och ta hjälp av. Så jag har nu kommit en bit på vägen mot att få in meditation i min vardag.

Jag började igår kväll på nästa bok, som är David Fontana - Meditation, har bara läst ett kapitel, men känner redan att denna boken lär gå fort att läsa och jag känner att jag lär får ut mycket av den och lära mig mycket.

Just nu när jag skriver om detta och tänker på att jag äntligen tagit tag i min tanke att börja med meditation och verkligen börjat läsa om det, för att sedan börja med det, känner jag en så otroligt stark lycka i hela kroppen. Jag känner mig lugn men samtidigt full av känslor som en vulkan som är på väg att få ett utbrott, jag vill springa runt och skrika och skratta och visa att jag känner att jag mår bättre redan. Jag känner att jag mår bättre när jag tar tag i saker jag vill göra, istället för att bara skjuta på det. Jag tror inte det var en slump att jag hittade hyllan med dessa böcker, utan det var nog ett tecken på att jag ska börja med detta för jag kommer må bra av det. Jag visste inte att boken jag skulle kolla efter stod på en hylla full med meditationsböcker, jag skulle egentligen bara ha en bok. Eftersom den som jag skrev innan, stod på fel ställe, inte på sin plats utan som ett visningsobjekt, som jag missade, så kollade jag igenom hela hyllan och fann alla dessa underbara böcker innan jag hittade den jag letat efter. Jag letade efter Lycka! en handbok i konsten att leva - Cutler Howard C & Dalai Lama och fann så många andra underbara böcker. Jag tror nog inte att saker sker av en slump eller av ren tur, utan jag tror att det finns en mening med varenda liten sak som händer. Jag tror det var meningen att jag skulle hitta denna hylla och äntligen ta tag i min tanke om att börja med meditation, för att må bättre!
Vattenfall ger mig lugn och harmoni
Solnedgång i mina morföräldrars trädgård, så fridfullt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar