fredag 15 juli 2011

Meditation dag 1

I morse, kanske en halvtimme efter att jag vaknat, satte jag mig ute på balkongen och gjorde min första meditation. Jag läste vidare boken nu på morgonen, jag visste att jag skulle börja med en övning och jag kände att nu ska jag inte dra ut på det, nu ska jag göra detta. Övningen var att jag skulle sätta mig på en tyst plats, blunda och bara tänka på mig själv, vara medveten om mig själv. Så jag satte mig på balkongen och blundade, det var inte så lätt som man kan tro, men det visste jag redan. Har hört många gånger att meditation ser lätt ut, men det är svårt när man väl sitter där själv. Så jag gjorde så gott jag kunde och fick i alla fall något för det. Det kändes som min bröstkorg öppnade sig och släppte in massor med ljus och jag blev helt lugn och fridfull i kroppen, detta hände dock max 2 sekunder, sedan försvann det, men jag kände det tre gånger under tiden jag satt där. Bara efter det lilla känner jag att något är annorlunda och jag känner verkligen att detta är något jag kommer fortsätta med och något jag kommer må bra av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar