lördag 9 juli 2011

Light me up, like a fire!

Visa människor påverkar än mer än andra. Jag har haft personer i mitt liv som vänt mitt liv upp och ned på både positiva och negativa sätt. En del personer har påverkat mig att förändras, dels för att något med mig är negativ eller bara för att jag ska visa mina positiva egenskaper mer än vad jag gör. Vissa försöker hjälpa på komma längre i livet och visar mig på rätt väg eller hjälper mig längs min väg att bli den jag vill. Sedan finns det dom som har påverkat mig på ett negativt, försökt hålla mig nere och försökt släcka min låga, jag har försökt så gott det går att inte lyssna på det, inte ta åt mig, men ibland träffar dom en öm punkt och man faller, man faller så hårt att man tror att man ska gå sönder. Som tur är har jag alltid kommit upp, har alltid haft någon som tänder min låga igen, likt en brasa som har rätt att brinna fritt. Jag har rädd att vara den jag är och visa mig hur jag vill, försöka spegla min insida utåt på bästa möjliga sätt.

Människor som påverkar mig ha funnit nära mig, har var personer i min omgivning, men på senaste tiden har jag funnit min inspiration och kämpar glöd ifrån människor jag finner via min dator, igenom bloggar jag läser eller personer jag följer på Dayviews. Jag får inspiration att skriva mer, jag tänker och kommer på saker som faktiskt stämmer, som jag håller med om. Jag finner saker som får mina hjärnceller att arbeta och fundera vad jag tycker om saker och ting, varje dag påverkas jag på något vis så att mitt liv får en liten puff åt det ena eller andra hållet. Varje dag flammar min låga mer intensivt eller så kanske den lugnar sig lite, men jag finner alltid något sätt att få min glöd att blossa upp till en stor brasa.

mina ögon speglar hur jag ser världen runt omkring mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar