Visar inlägg med etikett Ego. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Ego. Visa alla inlägg
måndag 20 februari 2012
lördag 11 februari 2012
Ett litet liv, ett mirakel.
Det är så underbart att känna vår lilla ängel röra sig där inne och det börjar bli bättre, för både jag och älsklingen tror att vi har känt bebisen. Det är endast små rörelser så att man nästan tror att man inbillar sig och ibland blir man lite osäker, men när båda två känner det på samma ställe och vi har känt någon liten rörelse flera gånger på olika ställen av magen så blir man lite mer säker. Det känns så underbart att han börjar kunna ta del av allt som händer och jag längtar verkligen tills han kan känna bebisen sparka riktigt ordentligt.
Det börjar närma sig nästa ultraljud, och man känner bara att man vill att dagarna ska rusa iväg som dom faktiskt redan gör, men lite fortare kan det faktiskt gå. Fast när vi väl är där vill jag att tiden ska gå långsamt, för jag kommer njuta av varje liten sekund som jag får se vår ängel, vårt lilla mirakel. Jag längtar verkligen otroligt mycket tills jag får hålla vår lilla ängel.
Dessutom händer det en annan underbar sak samma dag, jag och älsklingen ska på ett gemensamt möte på Soc, så att jag äntligen kan bli skriven här med min älskling och vi kan få mer pengar att leva på varje månad. Det känns så underbart att få bo ihop med min älskling och att vi kommer stå som sambo på papper, jag kommer att få samma adress som min underbara fästman. Det kan verkligen inte bli bättre, detta året är verkligen så jävla bra.
Det börjar närma sig nästa ultraljud, och man känner bara att man vill att dagarna ska rusa iväg som dom faktiskt redan gör, men lite fortare kan det faktiskt gå. Fast när vi väl är där vill jag att tiden ska gå långsamt, för jag kommer njuta av varje liten sekund som jag får se vår ängel, vårt lilla mirakel. Jag längtar verkligen otroligt mycket tills jag får hålla vår lilla ängel.
Dessutom händer det en annan underbar sak samma dag, jag och älsklingen ska på ett gemensamt möte på Soc, så att jag äntligen kan bli skriven här med min älskling och vi kan få mer pengar att leva på varje månad. Det känns så underbart att få bo ihop med min älskling och att vi kommer stå som sambo på papper, jag kommer att få samma adress som min underbara fästman. Det kan verkligen inte bli bättre, detta året är verkligen så jävla bra.
måndag 6 februari 2012
Trots att jag är ensam hemma och saknar min älskling sjukligt mycket så har jag haft en trevligt dag och en otroligt mysig kväll. Dagen spenderades några timmar hos granne och fikade och firade hennes dotters flickvän. Dom rensade lite saker som jag fick, alltid lika gulliga och sedan tog jag en promenad med henne, hennes hund och min hund.
Har druckit ett antal koppar tea för att värma mig denna kvällen, är lite frusen och sedan blev det att sätta mig i soffan för att titta på Halv åtta hos mig och dom kom söta Esmeralda och la sig i min famn och det har hon aldrig tidigare gjort när jag varit i soffan så det njöt jag av otroligt mycket.
Sedan tappade jag upp ett varmt och mysigt skumbad som jag har legat i kanske 30-40 minuter och läst min underbara bok, Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon, fick den av mina älskade morföräldrar i julklapp och mysigare och en mer perfekt bok att läsa i denna kylan går nog inte hitta. Har ni inte läst den så rekommenderar jag den varmt! Så det har varit en otroligt mysig kväll. Dessutom fick jag som vanligt sällskap av katten i badrummet, alltid lika mysigt. Nu ska jag ut med hunden och sedan sova.
Har druckit ett antal koppar tea för att värma mig denna kvällen, är lite frusen och sedan blev det att sätta mig i soffan för att titta på Halv åtta hos mig och dom kom söta Esmeralda och la sig i min famn och det har hon aldrig tidigare gjort när jag varit i soffan så det njöt jag av otroligt mycket.
Sedan tappade jag upp ett varmt och mysigt skumbad som jag har legat i kanske 30-40 minuter och läst min underbara bok, Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon, fick den av mina älskade morföräldrar i julklapp och mysigare och en mer perfekt bok att läsa i denna kylan går nog inte hitta. Har ni inte läst den så rekommenderar jag den varmt! Så det har varit en otroligt mysig kväll. Dessutom fick jag som vanligt sällskap av katten i badrummet, alltid lika mysigt. Nu ska jag ut med hunden och sedan sova.
torsdag 2 februari 2012
torsdag 5 januari 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)










