Visar inlägg med etikett Inspiration. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Inspiration. Visa alla inlägg

tisdag 17 april 2012

Linda Skugge.. vad ska jag tycka?

För några år sedan ÄLSKADE jag Linda Skugge, jag ville vara som henne och jag gillade allt hon skrev. Sedan en dag fick jag läsa om att hon blivit så otroligt ytlig och jag läste vad hon skrev och fattade vad den personen menade. Linda Skugge var inte längre den underbara människa jag hade växt upp med, hon hade blivit precis som alla andra.

Nu sitter jag och tittar på tvåan på En Samtal där dom pratar med Linda Skugge. Jag känner just nu att jag är lite tveksam över vad jag ska känna. Jag gillar det hon pratar om, det hon berättar om sitt liv. Jag känner att hon kanske har kommit tillbaka och är lika häftig som förr. Jag kollar på nätet och kollar texter som är publicerade det senaste året om henne så känns det som att jag läser det som hon var förr.

Så jag känner mig lite kluven när jag sista gången jag läste om henne blev så jävla förbannad över hur hon kunde bli den där ytliga bitchen hon hade blivit. Nu vet jag inte vad jag tycker längre, jag älskar den gamla Linda, den som skrev alla dom där fantastiska krönikorna. Jag tror att om hon fortsätter visa att hon kanske är den där häftiga personen fortfarande även att hon snart är 40, så kanske jag börjar älska henne igen.


fredag 2 mars 2012

Ljusare tider.

Idag har jag roat mig med att sätta upp nya gardiner i vardagsrummet och köket för att få in så mycket ljus som möjligt. Sedan vart jag så trött så jag la mig ner i soffan för att vila lite, kollade på hur fina gardinerna blev och såg hur min palm lös så vackert igenom gardinen att jag sprang och hämtade kameran och fotade lite. Satte mig ner för en liten stund sedan och laddade in bilderna och redigerade några av dom. Tänkte slänga ut dom här och sedan lägga mig i sängen och vila innan älsklingen och jag måste pallra oss ner till affären för att inhandla lite saker. Jag är så sjukt trött och slö idag, hoppas jag blir piggare till kvällen.

De två sista bilden visar mina favorit skålar som jag har stående tomma på vardagsrumsbordet, men de utgör väldigt mycket dekoration. Jag köpte dessa skålar förra våren på en second hand butik och dom stod framme till hösten och det ska dom göra detta året med, man blir så glad av deras starka färger och kombinationen av dom tillsammans. Jag ska försöka få en bättre bild på dom någon gång. Det är så svart att få färgen rättvis, den stora skålen är limegrön och den lilla är grå utanpå och turkosblå inuti, love them big time!!!

torsdag 1 mars 2012

Redigera bilder.

Jag brukar använda detta programmet på nätet för att redigera mina bilder på nätet, men det lägger ner i April så jag måste hitta ett nytt program. Har fått tips från Denise och Emma att photoscape ska vara bra, var lite skeptiskt till det programmet eftersom jag testat det innan och inte gillade det. Men har suttit lite på morgonen och pillat och nu är jag fast. Dels för att jag kan stämpla mina bilder ÄCKLIGT VACKERT och jag har aldrig lyckats få det bra innan. Så jag ska verkligen fortsätta använda detta programmet! Dock har jag lite problem med att få ihop en header i programmet som jag blir helt nöjd med, så det måste jag testa vidare. Om någon där ute använder programmet att göra header i, får ni gärna tipsa mig lite. Vill få den ungefär som den jag har nu, fast kanske två rader med bilder istället och lite olika storlekar. Alla tips är guldvärda så att ni vet det.

Här är några bilder jag pysslat med under tiden jag testat programmet: