Visar inlägg med etikett Övrigt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Övrigt. Visa alla inlägg

måndag 2 januari 2012

2012, bästa året ever!

Så då har det blivit ett nytt år och jag vet redan nu att det kommer bli det bästa i mitt liv. För det första har jag varit förlovad med min älskling i ett år, jag fyller 20 om tre dagar, jag ska bli mamma till sommaren och i slutet av sommaren firar jag och älsklingen två år tillsammans. Det känns som att det inte kan bli bättre än vad det redan är. Jag har så mycket glädje inom mig för jag kan äntligen säga: "I år kommer jag att bli mamma!" och det känns så jävla underbart.

På onsdag går jag in i vecka 12 och det känns väldigt bra och det känns som att jag kan bli lite lugnare, dessutom kan jag börja märka att magen växer nu. Det känns som att det har gått så fort, i morgon är det 8 veckor sedan vi fick reda på det och tiden har bara susat förbi. Hoppas det går lika fort tills den 20 Februari, så jag få se min lilla ängel igen.

lördag 31 december 2011

Gott nytt år!

Sitter hemma hos mina föräldrar i deras kök och äter frukost, ensam med pappa. Älsklingen ligger hemma och är sjuk, han spydde i natt den stackarn. Så jag får fira nyår utan min älskling igår, men åker hem i morgon igen så att vi får fira ett år som förlovade. Så nu ska jag göra mig ett tunnbröd med paprika ost till och lite varm oboy, sedan ska jag följa med pappa till affären. Hoppas ni alla där ute får ett gott nytt år!

måndag 26 december 2011

En bra jul

Då var denna gröna julen över. Jag fick många julklappar, vart väldigt chockad över det. Det mesta var badgrejer, så så som badsalt, skum och ett litet spa kit. Dessutom fick jag 8 Yankee Candle ljus och två Yankee Candle waxkakor ifrån min syster. Alla ljusen luktar underbart och jag blev så förvånad över att få så många ljus. Jag hade önskat mig tre stycken, som hon inte hittade och då fick jag åtta andra istället. Ena waxkakan var en av lukterna jag önskat mig, vilket var Tea and Honey, underbar doft. Av min älskade fästman fick jag nya skullcandy hörlurar och ännu mera badsalt. Så nu är jag nöjd och har badmys inför resten av min graviditet, så skönt.Fick också ett par mysiga sockor som min mormor har stickat, tog på mig dom direkt efter att jag öppnat paketet och har dom på mig fortfarande, inte sovit med dem, men använt dom varje dag. Dom är så mysiga och varma, perfekta till mina små fossingar.

Dessutom klippte jag mig och färgade håret dagen innan jul. Så nu ser mitt hår lite vettigt ut igen. Så jag kan gå utan mössa utan att det ser hemskt ut, vilket är riktigt skönt. Så nu ska jag ta det relativt lugnt, förutom på onsdag morgon. Då ska jag göra ett glukostest på MVC, så dom ska ta mitt blodsocker klockan åtta på morgonen, får inte äta på tolv timmar innan, sedan får jag någon dryck med glukos i (hoppas det är något jag klarar av, som jag inte mår illa av, är känslig som bara den med sådant) och sedan får jag sitta kvar där i två timmar och sedan ska dom ta ett nytt prov. För att se om det finns risk att jag kan få graviditetsdiabetes eftersom min far har diabetes.

Annars är resten av veckan lugnt, tills den 30:de. Då bär det av hem till Vimmerby och fira nyår med min familj, och hålla pappa sällskap eftersom mamma jobbar natt hela nyår. Så vi stannar i Vimmerby tills den 2:de Januari. Förresten firar jag och älsklingen ett år som förlovade den 1:a! Sedan den 5:de Januari fyller jag 20 och då ska jag och älsklingen ha det riktigt mysigt och det blir gott att äta. Till helgen efter där kommer min familj och firar mig. Så det är fullt upp nu fram till vecka 2.

Efter allt det får jag bara vänta på mitt nästa ultraljud, det känns som att tiden kommer gå snabbt nu tills efter min födelsedag och allt. Men eftersom min älskade ska till rygginstitutet vecka 5-7, dock är han hemma på helgerna, så kommer nog den mesta delen av februari gå långsamt fram.

onsdag 30 november 2011

Jag lovar att bli bättre!

Jag vet att den senaste tiden har jag blivit väldigt dålig på att uppdatera min blogg. Dels för att det inte händer så mycket intressanta saker och sedan för att jag inte har orken. Tid har jag så det blir över, men när jag inte sköter något i hemmet så vilar jag mest. Jag orkar liksom inte göra så mycket. Sedan har jag den senaste tiden var väldigt trött, har ju en orsak till det som är underbar, men tack vare detta så känns det inte så uppiggande att skriva ett inlägg här när jag inte har något speciellt roligt att skriva om. Men jag ska försöka bli bättre och skriva lite saker.

Sedan vill jag gratulera Katta Kvack till hennes efterlängtade Batman, som kom till världen den 30:de November klockan 05:57. Jag slår vad om att han är lika bedårande som sin mamma!

torsdag 3 november 2011

min sång

Jag besöker våra ställen för att minnas
Att flyttfåglarna kommer hem till slut
Och jag ska gå tillbaka hit och vänta gång på gång
  Nån har dragit för ridån på vår teater
Men jag sitter kvar och hatar sorgsna slut
Och den som skrivit manus ska jag tvinga skriva om
Jag skriver min sång

onsdag 2 november 2011

Boring, blä!

Min hjärna är helt väck och har varit det idag, så finner inget intressant att skriva. Min mage är knas! Ska nog lägga mig snart, är helt slut. Godnatt!

söndag 30 oktober 2011

Ändrat mig.

Jag kommer inte att lägga upp någon teaser här i bloggen, eftersom att jag kommer fortsätta skriva på det jag har nu och se hur långt det blir och vad jag ska göra med det sedan, så vill jag inte lägga ut något. Dels för att det faktiskt finns människor som gärna snor saker och idéer och gör till sitt eget, så vågar jag inte ta chansen. Sorry alla ni som säkert var väldigt nyfikna, men ni kanske får läsa det i framtiden. Nu ska jag krypa ner i sängen med min älskade fästman och sambo, skriver mer i morgon. Ska berätta en väldigt trevlig sak och slänga ut lite bilder från helgen.

fredag 28 oktober 2011

Det flödar.

Började skriva en deckarnovell på svenska, för att senare översätta till engelska för att jag har det som arbete. Min älskade fästman råkade läsa det första jag hade skrivit och skrek ut att jag skulle fortsätta för han ville läsa mer. Så har skrivit ett kapitel och börjat på det andra, så ska nog fortsätta skriva på det på svenska, men bara översätta en liten del till engelska. Kanske lägger ut den så att folk kan läsa, eller skickar den till dom som vill läsa när den är klar. Just nu finns den bara på papper, inte på datorn, så kan inte lägga ut något lite smakprov ännu. Men ska försöka hinna med att få ut det här innan jag åker iväg till Vimmerby. Så jag hoppas ni kommer gilla den och jag vill gärna ha lite kommentarer om det sedan. Så det är bara vänta med spänning tills jag lägger ut en liten teaser till er!


Edit: Ni får en teaser när jag kommer hem från Vimmerby igen, så på söndag kväll eller måndag förmiddag får ni läsa en liten snutt..

söndag 9 oktober 2011

Kampen mot söndagssjukan!

Söndagar verkar alltid ge mig huvudvärk och illamående, även att det känns att det är en bra dag och att den började bra. Kanske borde börja sova igenom varje söndag i resten av mitt liv, för detta suger och får mig att vilja hänga mig i taklampan. Jag hatar huvudvärken och illamåendet på söndagar, till och med det får en tråkig känsla över sig.

Jag fattar inte varför min kropp ska ogilla saker som jag inte ser som så farliga, jag tycker att söndagar kan vara mysiga och lugna. Det är liksom en dag man kan mysa ner sig i soffan och kolla på en film och låta dagen rusa förbi utan att behöva bry sig. Visst jag kan hålla med om att söndagar ibland är tråkiga, men inte alltid och absolut inte idag. Så varför är min kropp så emot det, när jag inte är det. Dumma kropp!

Söndagar är oftast tråkig brukar folk säga, men varför måste min kropp hänga med på det när jag känner att söndagar kan vara lika bra som alla andra dagar? Ska i alla fall pimpla i mig en kopp tea med huvudvärkstabletter och hoppas att skiten försvinner, annars tänker jag strejka mot min kropp för att den inte är med på mina noter!

lördag 8 oktober 2011

Blogga från mobilen, hur gör jag?

Finns det någon snäll själ som läser min blogg och som vet hur jag får den att fungera i mobilen? Jag har gjort som det står att man ska göra när man försöker få bloggen och mobilen att få kontakt och det fungerar inte, så jag vill ha lite hjälp!!

När jag kommer på alla bra idéer på bussen eller i skolan har jag ingen möjlighet att skriva på bloggen, så jag skriver det i ett block eller i min anteckningar på mobilen och sedan skriver in det här när jag kommer hem.. För det första glömmer jag många gånger bort det så det blir lite sena blogginlägg och då är jag inte så sugen på att skriva om det eller så blir det enkelt inte så bra som jag ville att det skulle bli. Allt jag tänker på då hinner inte komma ner på papper eller i anteckningar, så jag vill kunna blogga från min mobil om jag inte är nära en dator eller har möjlighet att skriva från en dator jag sitter på just då.

Så, HJÄLP!!!

lördag 10 september 2011

All I need is you.... to come back!

Alltså, för att vara lördag och jag vet att jag måste städa, plugga och packa, så har dagen börjat extremt bra. Jag startade den med datorn, sedan åt jag mackor med stekta kantareller och äppeljuice, det kan inte bli en bättre start på en lördag morgon. Snart ska jag sätta mig och plugga lite, har 30 sidor att gå igen och stryka över det jag ska ha, skriva rent och sedan in i datorn och detta ska vara färdigt innan måndag morgon. Denna gången så tycker jag att skolarbeten är roligare och går lättare än dom någonsin har gjort och det känns så otroligt skönt. Jag kan faktiskt säga att jag nu tycker att vissa ämnen jag förut hatat är riktigt roliga och intressanta, jag har nog blivit galen. Jag ska sedan städa så mycket jag orkar i hela lägenheten eftersom jag inte hann allt igår och sedan ska jag packa, för i morgon åker jag hem.

Fasar för nästa tisdag, vill egentligen inte gå dit, men skulle kännas så fel om jag inte gjorde det. Vill inte begrava min ängel, min bästa vän. Vill ha henne tillbaka! Vill kunna hålla om min underbara Milla igen, höra hennes röst och hennes skratt. Får berätta för henne hur mycket hon betyder för mig och hur mycket jag älskar henne. Det känns så konstigt att istället för att fira att du fyller 19, så går jag på din begravning. Jag har alltid skattat mig lycklig som har haft dig i mitt liv, du har lyst upp allt när det var som jobbigast och mörkast. Hela högstadiet fanns vi för varandra, jag kan säga med stor säkerhet att hade jag inte haft dig dom tre år är det inte säkert att jag hade suttit här idag, jag hade inte klarat av dom hemska åren utan dig. Du lyste upp varenda skoldag och gjorde så att jag kämpade vidare, jag gick oftast till skolan för att träffa dig. Vi flummade som satan och jag kan säga att dom tre åren var dom bästa under min ungdomstid, jag ångrar ingenting med dig. Alla minnen spelas upp som en film i huvudet på mig och jag önskade att jag kunde få ner dom från mitt huvud och till datorn så alla kunde få se, alla kunde fatta hur jävla underbar du var och hur mycket kärlek du hade. Varenda liten sekund med dig var och är guldvärd för mig, det är det dyrbaraste jag har just nu som ingen någonsin kan ta ifrån mig. Allt finns inom mig och får mitt hjärta att ta ett extra slag för att jag fick den tiden som jag fick med dig. Det gör ont som in i helvete att veta att du är borta, det har inte sjunkit in ännu och jag är inte säker på om det någonsin kommer sjunka in helt. Men jag tar en dag i taget, jag bär dig med vart jag än går och jag glömmer aldrig dig och slutar aldrig älska dig, Camilla "Milla" Johansson!

måndag 5 september 2011

Boring shit!

FOUR JOBS YOU'VE HAD IN YOUR LIFE
1. Vårdare på ett handikapps boende
2. Diskare på Åbro
3. Servitris på Målilla motorbana
4.-

lördag 27 augusti 2011

Det är såhär..

.. att jag lätt glömmer:

- att borsta tänderna två gånger om dagen
- viktiga möten
- tider som jag måste passa
- vart jag lagt saker (oftast viktiga)
- att jag lovat någonting
- att göra läxorna
- att städa/diska/tvätta
- bort maten när den står på spisen

Tack vare att jag har ADD!

tisdag 23 augusti 2011

citat

"If you obey all the rules you miss all the fun"
                                        - Katharine Hepburn

söndag 7 augusti 2011

Gråa dagar sniglar förbi..

Grå äcklig tråkig dag! Jag roar mig med att läsa bloggar, dricka tea och spela spel på facebook, samtidigt som min söta lilla kattunge sitter i mitt knä, spinner och tittar upp på mig med så kärleksfulla ögon att det gör ont i mig, hur kan en så liten sak vara så söt. Nu när jag sitter och skriver tittar hon på mina händer som springer över tangentbordet och på skärmen där det troligtvis enligt henne dyker upp konstiga svarta saker när jag trycker på konstiga knappar, hon viftar lite med tassen mot mina händer så får nog sluta skriva och klappa henne nu. Ska nog städa garderoben idag, där finns inga fönster utan bara saker så man inte kommer in innanför dörren, då slipper jag se allt det gråa utanför fönstret.

lördag 6 augusti 2011

Vardags babbel.

Skulle lägga upp mer länkärlek, men det blev istället att jag tvättade, som jag inte hade en tanke på att jag skulle göra när jag skrev inlägget tidigare idag, och sedan blev jag liggande i min säng med min laptop för att glo på en film. Så jag får ta och slänga in lite mer tips på underbara bloggar i morgon någon gång under dagen och denna gången ska jag inte glömma eller göra något annat. Tills dess kan jag tipsa om att ni borde se filmen Crash, för den är bra + att det är med en sjukt snygg brud, vid namn Jennifer Esposito. Nu ska jag se vidare på filmen och sedan krypa ner i min ny bäddade säng, det hann jag visst också med, och sova riktigt skönt, för jag förtjänar det efter att ha gjort vardags saker.
snygga Jennifer Esposito

fredag 29 juli 2011

Nu drar jag på Semester!

Idag drar jag, utan min kära fästman (trist!) till Öland med min kära familj (alltså mor, far och syster) och stannar där tills på Söndag. Vi skulle varit i våran stuga för att jag har med mig hunden, men det visar sig att vi tydligen antagligen eller något sådant inte har kvar stugan eller i alla fall inte länge till. Detta förklarar jag mer när jag kommer hem, då jag vet lite mer om det och kan skriva av mig hur ledsen, besviken och arg jag är över det eftersom jag ÄLSKAR vår sommarstuga och stället den ligger på, Bläsinge och alltså väldigt nära Bläsinge Hamn och stranden. Så jag har packat allt jag ska ha med mig, nästan i alla fall, och nu väntar jag bara på att min kära familj ska komma från Vimmerby och hämta mig här i Eksjö, dom ska självklart in och hälsa på dom underbara kattungarna. Så nu tar jag i alla fall lite fritt från datorn och kommer därför inte skriva något förens jag är hemma igen, då har jag antagligen mycket att skriva om. Vi ska bo hos min Faster & Farbror, eftersom det fungerar med min hund där. Så ska jag hälsa på min kära Farmor också, det ska bli jätte trevligt.

Ska skriva lite mer om hur det går för mig att meditera då och hur jag hade det, kanske får lite ro och harmoni i kroppen av att komma iväg lite, brukar må väldigt bra efter att ha varit på Öland. Kommer ladda upp ett helt inlägg med bilder i alla fall, så ni får se hur vackert det är där jag brukar vara. Så nu ska jag fixa det sista och sedan sticker jag och har det skönt och njuter av sommaren, hoppas det blir fint väder!


Tequila & Izzy, våra söta kattungar
Izzy
Tequila (min bäbis & ängel)
Jag är söt ibland ^^,
Ser ut som en söt liten hippiealv ^^,
Jag är söt ibland ^^,

onsdag 29 juni 2011

Where is my mind?

Känner att jag inte uppdaterar lika ofta som jag skulle vilja och det kan ha med att göra att jag många gånger inte vet vad jag ska skriva om. Jag har massor idéer som jag vill skriva om. Dock kommer vissa av dom att kräva mycket tid att skriva om, så såhär på kvällen kommer jag inte slänga in något. Så jag tänkte att jag gör ett försök till och ser om någon som läser min blogg vill kommentera denna fråga, denna gången. Ni kan önska att jag ska skriva om något som ni har någon åsikt om, som ni vill veta vad jag tycker, eller bara något ämne ni skulle vilja att jag skrev om. Är det något ämne jag inte är insatt i meddelar jag detta, för jag har inte intresse av allt som existerar. Orkar inte skriva allt jag brinner för här, men kan nämna några saker: Feminism, Queer, HBT, Djurrätt, Genus och mycket mycket mer. Känner att hjärnan bara la av när jag skulle skriva fler.. Kom igen och kommentera nu!

Vad vill du att jag ska skriva om? Vad vill du läsa om här?

lördag 25 juni 2011

-

First they couldn´t figure me out,
funny how they all want a piece of me now.

tisdag 21 juni 2011

Äntligen lite tips..

Jag la för ett bra tag sedan ut ett inlägg om att jag vill ha lite tips på vad jag kan skriva om och inlägg där jag tycker att ni som läser kommenterar dåligt. Nu när jag satte mig för att kolla så hade jag fått en kommentar och för en gångs skull var det en lång som verkligen handlade om min blogg, inte en kommentar från någon som jag har kommenterat hos. Personen som hade kommenterar var en kille vid namn Crille och han skrev lite om vad han skulle vilja läsa här, dessutom ville han se fler av mina bilder, vilket ska ske när jag fått igång min externa hårddisk igen, strömsladden har gått och dött för mig. I alla fall så tipsade han om ett par bra saker som jag kan skriva om och sedan fick jag bara lite allmänna komplimanger, som alltid gör mig glad. Så dom kommande dagarna, kommer en av grejerna att komma ut här. Sedan ska jag skärpa mig lite med med att skriva om vad jag personligen tycker om saker, som jag gjorde i början, istället för att skriva om tråkiga saker, som inte alla finner intressant.