Visar inlägg med etikett Musikhjälpen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Musikhjälpen. Visa alla inlägg

onsdag 14 december 2011

Din musik räddar liv!

Musikhjälpen är bara för bäst, kan inte sluta tjata om det. Jag tycker det som sitter och gör i glasburen är så otroligt mäktigt. Jag älskar stämningen man får av att se programmet, jag blir alltid lika beroende och skulle vilja orka sitta uppe och kolla hela natten med dom, för det är så fint och mysigt. Jag blir alldeles glad i själen och vill bara ställa mig ute och skrika, för detta programmet får verkligen fram alla fina människor där ute i världen. Lyssna och titta här!

Önskat en låt.

Nu har jag önskat en låt för 50 kronor och jag frågade min älskade fästman för råd, så det blev I wish I had an angel med Nightwish och min motivering var: "till min älskade fästman och vår lilla ängel i magen och för att musikhjälpen äger! kärlek Hannah i Eksjö" och nu får jag bara hålla tummarna att min låt och hälsning kommer med när jag tittar eller överhuvudtaget detta året. Tredje året jag önskar låt och har aldrig varit med om att min låt varit med, i alla fall inte när jag har hört. Så håller tummarna för att min låt kommer med när jag och älsklingen hör.

Musikhjälpen 2011!!

Nu är det äntligen igång igen. Tredje året i rad som jag kollar på musikhjälpen och det är lika mysigt som vanligt, saknas bara lite snö i rutan.Just nu sitter jag och skriver blogg, kollar på det på tvn och dricker en god kopp tea. Annars brukar jag kolla samtidigt som jag sysslar med lite annat, och det är så härligt att kunna titta och lyssna och göra allt annat samtidigt. Lite avslappning, funderar på att önska en låt i år också, känns som en liten tradition ifrån mig nu. Hoppas musikhjälpen finns kvar i många år till, för det är verkligen en fin sak. Tycker att ni som inte sett det kan slå på tvåan eller gå in på musikhjälpen på nätet! Önska gärna en låt eller något annat, det går till flickors rätt att gå i skolan och ALLA flickor har rätt att gå i skolan tycker verkligen jag, så nu ska vi hjälpa till tycker jag. GO MUSIKHJÄLPEN, ni äger!