Visar inlägg med etikett Feng Shui. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Feng Shui. Visa alla inlägg

torsdag 8 mars 2012

Rensa hemmet och att ha ont.

Jag läser ju, som jag sagt innan, boken Att rensa i röra med Feng Shui och har kommit så pass långt att det är dags att börja rensa. Har sagt att jag göra det nu under våren och helst hinna bli klar innan den lilla kommer. Så igår började jag rensa i det lilla förrådet som vi har i hallen och kom en bra bit, hade tänkt fortsätta idag men har inget att slänga skärp för alla våra pappåsar är slut och i plastpåsar får det inte plats mycket skräp, så jag måste vänta med att fortsätta rensa tills jag har köpt hem soppsäckar, sådana stora svart så att det inte behöver bli hur många påsar som helst.

Idag är det dags att tvätta igen och jag känner egentligen att jag inte orkar, vill bara ligga och ta det lugnt idag. Orkar inte skriva här heller egentligen, men det har mer att göra med att jag har så satans ont i mina leder i händerna idag. Har problem med mina leder, dock inga papper på det för att läkarna i Vimmerby inte ville utreda det när jag bad om det sist. Ska kolla upp om dom kanske vill kolla upp det här i Eksjö, för det är jobbigt att leva med det utan att kunna visa upp papper på det.

Nu ska jag lägga mig att vila och kanske snart ta en kopp tea, är så jävla frusen och har ont i kroppen. Det ligger snö på marken och jag känner att det är kallare, för har så ont som jag brukar få när det är kallare ute, jag hatar det och man orkar inte göra något för det gör så ont.

torsdag 23 februari 2012

Att rensa i röran med Feng Shui

Så heter boken som jag helt har fastnat för just nu, sitter i soffan om dagarna med en kopp tea och läser den. Har svårt att bara koppla av så där, men man blir så fast i boken att man inte kan annat än att ta det lugnt och njuta av nuet. Så det är något av det jag gör om dagarna, jag tittar mindre på tv och läser mer. Det är skönast att sitta i soffan och läsa nära solen lyser in och man får så otrolig vårkänsla i kroppen, vill kunna sitta ute på balkongen och läsa med en kopp tea snart.

Boken är något jag rekommenderar till alla som har det rörigt hemma och vill få bort det, men inte riktigt orkar. Boken tar upp hur röra påverkar oss och hur mycket det verkligen kan påverka våra liv, jag blev lite skrämd av hur mycket det påverkar oss, men när jag tänker efter så känns allt det så självklart. Jag förstår varför vissa saker är som dom är i mitt liv, när man läser om röra i denna boken. Jag förstår varför jag drar mig för att städa och varför det tar så lång tid. Så jag tycker verkligen att ni som har massor med onödiga saker ni egentligen vill få bort, men inte orkar med just nu, att läsa denna boken, det kommer hjälpa er.

God morgon

Har hunnit äta frukost med älsklingen och hans son och nu sitter jag här och har läst igenom alla underbara bloggar på bloglovin. Har inte blivit klar med städningen som jag skulle, dels för att jag måste sätta mig ner 2-4 gånger i timmen för att jag får ont och sedan så kan min kära fästman inte hjälpa mig för hans onda armar. Så det är fortfarande en del kvar, men det SKA bli klart idag, annars blir jag galen.

Har en vän som kommer hit på söndag och jag ska ha partylite visning, så det måste vara färdigt innan dess och helst lite innan så att jag kan ta de lugnt i helgen. Jag ska, tack vare hennes fina tal om partylite, bli konsult där för att ha lite att göra och kanske skaffa en större vänskapskrets eller något. Jag gör det dels för att slippa sitta hemma hela dagarna utan att göra något och sedan för att kanske bli lite mer social, framåt och inte så blyg. Vi får se hur det går, men jag ska ge det ett försök och jag håller tummarna för att det går bra, för jag älskar allt som har med partylite att göra.

ljusen är från partylite
Nu ska jag städa lite, och kanske kolla om jag hittar mer saker som faktiskt står fel och som jag hittar ett nytt ställe åt. Hittade en vas eller kanna, som jag tyckte var ful och funderade på att sälja, men sedan när jag satt och tittade på den såg jag hur vacker den var. Hittade ett nytt ställe till den och satte i ett ljus, så nu är den rätt och jag är så nöjd med den och den kommer inte försvinna. Så jag ska se om det finns fler saker som jag tycker är fula för att dom inte har fått rätt plats i lägenheten, gör detta lite med tanke på det jag läser i denna boken om röra och hur det påverkar oss, sedan är det kul att göra medan man vilar en stund. Såhär ser den ut:

tisdag 21 februari 2012

Nu kör vi!

Då har man äntligen fått tag i barnmorskan igen och jag ska till henne den 7 mars klockan halv 9. Så då blir det väl att vägas och massor sådant igen, känns skönt att det kommer bli möten och sådant framöver, så jag har lite att se fram emot och så att man känner att man börjar komma upp i veckor. Går ju trots allt in i 20:de veckan nästa måndag, alltså har jag då gått halva tiden och det har gått fort hit. Jag känner att det kommer säkert gå fort tills den lilla kommer. Speciellt när det blir varmare ute så att jag kan sitta på balkongen och njuta med en kopp tea och en bra bok, då kommer tiden bara rusa iväg, så för mig får det gärna bli vår i morgon.

Just nu är det soligt och skönt här, snön smälter och man känner lite vårkänslor och känner att det gärna får smälta bort fort och sedan förbi snöfritt tills nästa vinter. Jag har inte behövt ha mössa på mig idag när vi sprungit mellan tvättstugan och hemmet och det är skönt att känna en lite varmare vind igenom håret, jag känner mig så levande då. Dessutom känner jag att håret har börjar bli långt och det blåser omkring i mitt ansikte, så otroligt härligt.

Idag ska jag plocka i ordning så mycket jag bara kan här i lägenheten, killens son kommer ju i morgon och då ska allt vara färdigt och fint. Så jag känner mig lite smått stressad, men det får ta din egen tid att få det i ordning. Måste i alla fall få det mesta klart, kan ju ta den sista slipen i morgon, som att dammsuga och skura och sådant. Fast ska jag blir klar är det bäst att jag sätter fart, så nu ska jag springa i väg och börja plocka, sedan ska jag iväg och handla med grannen och hennes väninna ikväll.

Angående att städa har jag börjat läsa denna underbara bok, så att jag ska kunna städa ordenligt vid vårstädningen och kanske hinna få in en ordentligt rutin i min ADD hjärna för att städa och hålla i ordning tills den lilla kommer, då måste jag verkligen skärpa mig och då känner jag att jag kan lika gärna börja förbereda mig och får in någon slags rutin så att det blir lättare. Städning är ju som sagt ett problem för mig med min ADD, det är något som jag måste vilja göra för att det ska gå bra. Så dags att blir bättre och hitta ett system för lilla mig. Så jag tar hjälp av Feng Shui just nu och hoppas att det ska kunna göra det lättare.

Förresten, från och med första mars är jag skriven som sambo med min älskade hälft och jag kommer ha min adress här i fina Eksjö, det känns så otroligt underbart, ÄNTLIGEN!