Visar inlägg med etikett Bebis. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bebis. Visa alla inlägg

onsdag 4 juli 2012

Nu är HON här!

Nu ÄNTLIGEN så har vår lilla DOTTER kommer till världen :) Den 2 Juli klockan 16:18 föddes kom hon till världen. Hon vägde 3905gram och var 49cm lång. Hon är något av det vackraste jag har sett. Allting har gått bättre än vad jag trodde att det skulle göra och jag känner mig så lycklig. Tänkte att jag någon dag framöver ska skriva en förlossningsberättelse, men då hänvisar jag er vidare till min nya blogg. Byter blogg eftersom att mitt liv kommer bli hel annorlunda och jag tycker inte att namnet på denna bloggen passar sig längre. Så ni kan fortsätta läsa om mitt nya liv på bokstavsmama istället.

Här är vår älskade dotter:
Zoe Milla Kapstad

torsdag 28 juni 2012

Kom ut nu, lilla sötnos.

Ingen bebis har velat titta ut än, tyvärr. Men för varje dag som går blir mina värkar lite starkare och jag bara hoppas det sätter igång ordentligt snart. Värkarna gör konstigt nog inte ont enligt mig utan är bara obehagliga. Jag tjuter till ibland och älsklingen tror jag har ont, men i själva verket blir jag bara överraskad över att den är starkare än dom andra. Sedan har jag börjar få mensliknandesmärtor i samband med sammandragningarna, så jag känner av dom ännu mer nu.

Jag springer runt och försöker hitta på allt möjligt för att inte sitta still. Jag har bakat tre olika sockerkakor idag och jag vill bara ut och gå en lång promenad. Dock är fästmannen krasslig och inte alls sugen på att gå ut, och jag får inte gå långt själv eftersom han är lite orolig ifall något händer när jag är ute. Så jag springer runt här hemma och bara hoppas att det ska starta ordentligt nu. Jag börjar längta efter att det ska göra ONT, inte bara kännas obehagligt.

Ska snart ut och sätta mig med grannarna och äta jordgubbar, dom bjuder. Tycker det är skönt att kunna komma ut lite och inte behöva känna mig helt instängd.

Dock börjar jag längta galet mycket till min mormors trädgård, så nu får bebisen snart ta och komma ut så jag får åka dit och njuta ordentligt av sommaren med fästmannen och vår älskade lilla ängel.

lördag 16 juni 2012

Gissa datumet och könet!

Tänkte att eftersom det idag är exakt en månad kvar till BF så kan väl ni som läser min blogg gissa lite. Först och främst vill jag ju såklart att ni gissar på vilket datum ni tror vår ängel kommer och sedan vilket kön ni tror det blir, om ni nu tror något. Så då kör vi så får vi se vem som har rätt!


19 Juni - Eivonne: flicka
21 Juni - Fridah (syster): pojke
23 Juni - Alex: pojke
24 Juni - Fridah (syster): pojke
26 Juni - Christer (fästmannen): flicka

1 Juli - Ann-Helene (mamma): flicka
2 Juli - Zoe FÖDDES!
4 Juli - Helena: flicka, drygt 4 kg och 53 cm
5 Juli - Thim (Pappa): pojke
7 Juli - Susanne: flicka kl.03:40, Eivonne: flicka
14 Juli - Helena: flicka, drygt 4 kg och 53 cm
16 Juli (BF) -
18 Juli - Lollo: pojke

tisdag 12 juni 2012

Knubbis ängel!

Var uppe på förlossningen idag för att ta en CTG-kurva för bebisen har rört sig lite mindre. Det var inget fel på bebisen, jag hade en hel del värkar och sammandragningar men inget som verkade vara någon fara. Tappen hade minskat lite, men heller ingen fara enligt läkaren. Dock när hon pratade verkade som att det kan ha startat lite smått, men inget vi vet om. Vi märker helt enkelt om det kommer en liten snart eller inte.

Dom kollade bebisen via ultraljud och mätte för att se hur stor den var. Så fästmannen frågade om man kunde säga vad den väger på ett ungefär och bebisen ligger på runt 3300gram redan och det är 700gram över det normala. Så vår lilla ängel, är faktiskt inte så liten utan en knubbis.

måndag 28 maj 2012

Bäddat och klart.

Denna veckan har jag inte orkat ta någon magbild och jag orkar inte lägga ut texten. Kanske kommer bild på magen senare i veckan om jag orkar. Just nu är det mest jobbigt att göra det mesta. Vilar mycket och ta vara på tiden med annat än att sitta vid datorn, så ni får ursäkta mig om det blir lite tråkigt här ett tag.

Nu har i alla fall svärfar fixat bebissängen och jag har bäddat i ordning den. Så nu är det bara för vår ängel att komma för nu är allt det viktiga klart. Så nu väntar vi bara på att vårt mirakel ska vara färdig och komma ut, för nu är hon/han det enda som saknas i vår vardag.

fredag 25 november 2011

Crazy eller smart?

Bebis sakerna i huset ökar mer för varje dag som går. Vi vet att det kanske är tidigt att köpa hem vissa saker, men då slipper vi ju det senare. Vi har hittills köpt en del kläder, en säng och väntar på svar från en kvinna på att få köpa en bilbarnstol. Många tycker att vi är lite tidiga ute, men då slipper vi ju allt det i slutet. Vi ställer ju undan sakerna för tillfället och tar fram dom senare och skulle något gå fel, då har vi ju till nästa gång det i så fall fungerar. Jag tycker det är bättre att vara ute i tid, speciellt när man hittar så billiga saker som vi har gjort, då kan man inte låta bli att slå till. Dessutom sparar vi så att alla pengar vi sedan får till Soc för saker, kan gå till en fin barnvagn istället. För det som fattas just nu är sängkläder + madrass, barnvagn och skötbord, sedan är alla stora grejer fixade.

Vad tycker ni där ute, är det för tidigt eller kan det vara bra att vara ute i tid?

torsdag 17 november 2011

Glädje.

För två dagar sedan fick jag och min älskade fästman reda på att vi väntar barn. Jag är i sjätte veckan, så det har inte gått så långt. Fast lyckan är ändå väldigt stor. Jag ska bli mamma! Barnet beräknas komma ut den 7 Juli 2012.

(inte jag på bilden)