tisdag 21 februari 2012

Nu kör vi!

Då har man äntligen fått tag i barnmorskan igen och jag ska till henne den 7 mars klockan halv 9. Så då blir det väl att vägas och massor sådant igen, känns skönt att det kommer bli möten och sådant framöver, så jag har lite att se fram emot och så att man känner att man börjar komma upp i veckor. Går ju trots allt in i 20:de veckan nästa måndag, alltså har jag då gått halva tiden och det har gått fort hit. Jag känner att det kommer säkert gå fort tills den lilla kommer. Speciellt när det blir varmare ute så att jag kan sitta på balkongen och njuta med en kopp tea och en bra bok, då kommer tiden bara rusa iväg, så för mig får det gärna bli vår i morgon.

Just nu är det soligt och skönt här, snön smälter och man känner lite vårkänslor och känner att det gärna får smälta bort fort och sedan förbi snöfritt tills nästa vinter. Jag har inte behövt ha mössa på mig idag när vi sprungit mellan tvättstugan och hemmet och det är skönt att känna en lite varmare vind igenom håret, jag känner mig så levande då. Dessutom känner jag att håret har börjar bli långt och det blåser omkring i mitt ansikte, så otroligt härligt.

Idag ska jag plocka i ordning så mycket jag bara kan här i lägenheten, killens son kommer ju i morgon och då ska allt vara färdigt och fint. Så jag känner mig lite smått stressad, men det får ta din egen tid att få det i ordning. Måste i alla fall få det mesta klart, kan ju ta den sista slipen i morgon, som att dammsuga och skura och sådant. Fast ska jag blir klar är det bäst att jag sätter fart, så nu ska jag springa i väg och börja plocka, sedan ska jag iväg och handla med grannen och hennes väninna ikväll.

Angående att städa har jag börjat läsa denna underbara bok, så att jag ska kunna städa ordenligt vid vårstädningen och kanske hinna få in en ordentligt rutin i min ADD hjärna för att städa och hålla i ordning tills den lilla kommer, då måste jag verkligen skärpa mig och då känner jag att jag kan lika gärna börja förbereda mig och får in någon slags rutin så att det blir lättare. Städning är ju som sagt ett problem för mig med min ADD, det är något som jag måste vilja göra för att det ska gå bra. Så dags att blir bättre och hitta ett system för lilla mig. Så jag tar hjälp av Feng Shui just nu och hoppas att det ska kunna göra det lättare.

Förresten, från och med första mars är jag skriven som sambo med min älskade hälft och jag kommer ha min adress här i fina Eksjö, det känns så otroligt underbart, ÄNTLIGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar