tisdag 24 maj 2011

100% av livet.

Ibland när jag tänker på hur mitt liv är emot hur jag skulle vilja att det var så undrar jag varför jag inte gör allt jag skulle vilja och beter mig som jag vill, klär mig som jag vill och skiter i vad alla andra tycker. Jag har ju bara ett liv och jag blir ju inte direkt yngre, så jag funderar på om man skulle göra det i livet man verkligen vill. Två av sakerna håller jag redan på med och kommer fortsätta med så länge jag kan tänka mig, så det behöver jag inte ändra på. Men det finns så mycket mer, vissa saker är begränsade av pengar, men det finns mycket man kan göra utan pengar. Men jag gör det inte för jag vågar inte eller för att jag inte orkar, jag är fast i min säkerhet och jag vill inte slita mig loss. Fast vad har man egentligen att förlora om det skulle vara så att jag släpper loss lite, gör mer som jag vill och skiter fullständigt i allt annat. Varför ska jag behöva bry mig om vad andra tycker om mig eller behöva klä mig på ett visst sätt bara för folk i mitt förflutna hade problem med det och gjorde så jag mådde dåligt av det. Nu är det nya tider och jag har börjat om med mitt liv, jag har lagt det andra bakom mig så mycket som det går och försöker starta om på nytt. Så varför gör jag inte det till 100% och ser vart det leder mig, jag har ju redan ändrar så mycket och det kanske redan är hälften, så jag är så sugen på att ta dom andra stegen och nå dit jag känner att jag vill vara. Det kanske ändras på vägen och jag tar en annan liten stig, men det är ju i framtiden, men just nu vill jag leva som jag känner i just denna sekunden och jag tänker göra det till max!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar