söndag 15 maj 2011

Old times.

Ibland saknar jag verkligen hur allt var förr. Det var lite enklare och man behövde inte ta saker på lika stort allvar och ta lika mycket ansvar. Dessutom hade jag många underbara vänner då, som jag verkligen saknar otroligt mycket. Har koll på vad en del av dom tagit vägen, skriver med några av dom när det finns tid för det. Men jag saknar det roliga man hade förr, det roliga man hade i korridorerna i skolan och när man flummade runt på stan eller så. När vi hade så mycket mer tid till att bara existera och göra vad vi kände för. När alla vi bodde på samma ort och ingen behövde tänka så mycket på framtiden. Saknar allt roligt jag hade då, allt man verklige ville göra och gjorde. Nu för tiden är det mer att man vill göra massor, men man har varken tid eller pengar till det. Avståndet mellan alla är större och vi har inte den gemenskapen som vi hade då. Vi har knappt någon kontakt längre, men när vi skriver snackar vi om att vi måste ses och måste hålla kontakten bättre och allt sådant. Men alla dom orden flyter iväg och tiden far utan att man träffas eller hörs speciellt mycket mer än innan. Det gör mig ledsen och ibland vill jag spola tillbaka och ha den tiden en gång till. Skoltiden, sommarloven och allt det andra som fanns då, som tiden tagit ifrån oss och som endast existerar i bilder nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar