torsdag 12 maj 2011

Grönt är skönt.

Jag älskar våren. Man blir alltid så glad när det börjar att bli grön ute och blommorna kommer fram. Nu har det ju hunnit bli väldigt grönt ute och det luktar av blommor vart man än går. Just här doftar det väldigt mycket av hägg och några andra vita blommor som finns på en buske.

Jag känner väldigt starkt att jag vill ut och fotografera, få den underbara känslan jag känner att fastna på kort. Men jag har inte riktigt haft ork till att gå ut, känner att det är inte är så roligt att springa omkring ute och fotografera när min sambo ligger hemma och inte mår bra. Då är jag hellre inne med honom. Jag ska nog trots allt pallra mig ut och fotografera i morgon.

När jag följde min älskling en bit till jobbet för någon vecka sedan så gick jag bara in med hunden när jag kom tillbaka hem och sedan ut med kameran och fotografera. Vid klockan 8 är det inte så många människor ute så då är det verkligen skönt att strosa omkring med sin kamera och ta kort på vackra saker och saker som bara gör sig vackert i en bild. Då känner jag harmoni. Så det får bli att gå ut på morgonen och ta lite vackra kort, för det är så otroligt vackert ute just nu och jag vill ha bilder på det, så jag kan titta på dom och få den underbara känslan när det ligger snö på backen och man helst vill vara inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar