torsdag 12 maj 2011

Sjukt, vidrigt och hemskt!

När jag var hemma med älsklingen i Vimmerby helgen under valborg så hittade jag ett klistermärke på min gamla byrå, på en av lådorna. Där det stod "Djur våldtas lagligt i Sverige" och det fick mig att tänka på en sak som är otroligt sjukt. Det är lagligt att våldta djur i vårat avlånga land, men det är olagligt att ladda hem filmer.

Det är så otroligt fel som det bara kan bli. Dom är stenhårda med folk som laddar hem saker på nätet och folk som lägger ut och så vidare, men dom verkar inte ha så bråttom med att göra det olagligt att våldta djur. Jag tycker det är så vidrigt att det kan vara såhär. Att det över huvudtaget kan vara lagligt i vårat land, som tydligen ska vara ett bra land enligt högre uppsatta människor.

Men jag tycker inte att ett det är ett bra land om det är så att dom prioriterar saker som inte är speciellt viktiga och som dom ändå inte kan hålla koll på ordentligt. Dom kommer inte kunna hålla koll på alla människor som våldtar djur, men det skulle vara lättare att få det att minska. Jag tycker att djursex är minst lika vidrigt och straffbart som det är att ha sex med små barn. Så varför är det så att folk inte riktigt gör någonting åt det. För hade dom verkligen varit så angelägna med att få detta att bli olagligt, så hade det redan varit så.

Så när jag kom att tänka på att dom hellre bryr sig om personer som laddar ner en liten låt eller film, än att bry sig om djur som blir våldtagna och inte kan säga något om det. Då snurrar mina tankar runt att världen vi lever i, landet vi lever i. Inte är så bra som man först kunnat tro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar