tisdag 24 maj 2011

Shut the fuck up!

Varför är man egentligen så påverkad av vad andra säger om en? Vi är till och med oroliga hela tiden för vad folk ska tycka om oss. Vi vet att alla inte kan tycka om oss, att det finns några få som kommer tycka om oss ytligt och sedan finns det dom som kommer in på djupet. Även att vi har dom som verkligen vet vem man är med både brister fel och allt det underbara, så snackar vi hela tiden om vad folk kommer tycka om oss om vi gör si eller så. Varför kan vi inte bara skita i det eller i alla fall tänka mindre på det och ta itu med sådant skit när det kastas i ansiktet på oss. Varför kan vi int bara leva livet som vi själva vill och låta andra ta hand om sina egna jävla problem. Jag vet att det är svårt för jag gör samma misstag så fort jag ska ut genom dörren, men jag vill verkligen slippa denna skiten att göra saker för att andra ska tycka bra om mig. Förr var jag lite mer jävlar anamma och vågade skit i vad andra tyckte och bara var mig själv. Jag tror man kan ändra på detta lite smått varje dag genom att "kasta bort" dessa tankar när dom kommer till en och bara njuta av det vackraste, så låt oss spegla våran insida utåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar