måndag 29 augusti 2011

Ägnar mitt liv åt detta..

Nu har jag börjat skriva på min bok, eller det som jag hoppas kommer bli en bok, om mitt liv. Om hur det har varit för mig att leva med ADD utan att veta om det, hur skönt det var när jag fick diagnosen och medicinen. Hur mycket som helt plötsligt hade ett förklarligt skäl, som jag inte förstod varför det var så innan. Jag skriver om min uppväxt just, hur jag var som liten och när jag skriver ner det, får tänka efter hur det var, så inser jag att herregud vad mycket som helt plötsligt går att förklara, som jag trodde var normalt, men som jag nu inser kanske inte var det utan det var sådan jag var, just för att jag hade och har ADD. Det känns skönt att skriva om det, jag känner att jag behöver få ner det på papper, se med egna ögon att min barndom var som den var för att jag hade en sjukdom, det var inte för att jag var konstig eller bara olik andra, det hade sin anledning. Så jag har äntligen börjat med detta, jag känner mig peppad och jag känner mig stolt som verkligen har tagit tag i det. Jag ska skriva så att det står härliga till, tills jag känner att allt är med och tills jag känner att jag förstår varför mitt liv har varit så jobbigt.

Jag ska självklart försöka få den att publiceras när jag är färdig, jag planerar att skriva två till böcker sedan i framtiden, för jag vet att med min ADD kommer dom två sakerna bli jobbigare än för andra, kanske till och med blir tre till nu när jag tänker efter.. Två av dom kommande jag ska skriva är jag 100% säker på att jag kommer skriva, för att det är något som behövs mer om. Jag vill inte avslöja om exakt vad det är, eftersom jag vill inte att andra som läser ska sno mina idéer. För detta är något jag kommer lägga ner mycket av min tid, mycket av mitt liv på och jag vill vara rätt ensam om det. Kanske finns någon som redan släppt böcker om det eller är på väg att göra det, inget jag vet och inget jag tänker ta reda på. Jag vill inte att folk ska tro att jag snott detta av någon eller så, utan detta är något jag har kommit på helt själv, därför ska jag inte snoka reda på om det redan existerar, gör det så är det så och gör det inte så kanske jag blir den första som skriver en bok om det. Det återstå att se i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar