onsdag 3 augusti 2011

Längtan efter det egna.

Jag har länge (flera år) velat ha mitt egna lilla hus. Jag har det uppmålat i mitt huvud, allt ifrån hur det ser ut i trädgården till hur det ser ut i minsta lilla hörn inomhus. Jag vet hur jag vill ha det, jag vet att jag vill ha det, men har långt ifrån pengar till det och annat som gör att det kommer dröja flera år till innan det blir mitt.

Jag vill ha en lummig trädgård som är full av blommor och växter, det ska finnas många träd med både frukt och utan och jag vill ha minst två STORA land att plantera mitt eget i. Jag vill ha morötter, potatis, kryddor och mycket annat. Vill kunna gå ut och plocka mina egna mogna tomater och använda i maten eller små som jag bara kan skiva och lägga på mackan. Jag vill ha buskar, helst fyra stycken av svartvinbärs typen och fyra av dom röda, så jag kan göra min egen saft och min egen gelé. Jag vet att det är en stor dröm, många kanske bara tror att det är en dröm för mig, men detta är något jag i framtiden ser mig i. Jag ser mig vid mitt eget hus, i min egen trädgård och jag trivs där, jag orkar med allt det där och ändå jobba. Självklart ska jag ha barn som springer omkring också!

Detta är en av dom få grejerna jag började drömma om när jag var mindre (kanske runt 12-14 års åldern) och som fortfarande hänger kvar, allt är som det var då, fast det kanske tillkommer lite mer detaljer till min dröm. I ungefär samma ålder började jag "drömma" om vad jag vill jobba som när jag var äldre och här står jag flera år tidigare och har börjat kolla på vart jag kan utbilda mig till Journalist och Fotograf, det känns mäktigt och det får mig att må bra. Jag känner att jag kan ha en dröm under flera år och sedan se till att den blir sann, så jag vet nästan till 100% att jag om några år (5-10) har mitt egna hus och min egna trädgård, i alla fall om jag själv får bestämma!

1 kommentar:

  1. Åh, jag vill också ha ett hus. Jag har en inspirationsmapp på datorn som heter "ett litet hus vill jag ha när jag blir stor" och där ligger flera hundra bilder som väntar på att få bli verklighet. Har du någon 1800talstorp i Värmland över får du gärna skicka det till mig. Jag är också som du, jag tror också att om man verkligen vill ha något så kommer det till en. Heja!

    SvaraRadera