lördag 6 augusti 2011

Bloggkärlek på hög nivå :)

snodd från Katta Kvack

Jag läste just ett inlägg ifrån Eelenas blogg, Vi tog ett tåg ända till slutstationen, som handlade om det här med länkkärlek som det har bloggats mycket om nu. Hon skriver att det har fått många att länka om nya personer som dom kanske inte länkat innan eller som dom inte länkat så ofta. Jag brukar länka till folk så fort jag hittar ett bra inlägg hos någon, men den senaste tiden har det blivit mycket ifrån Katta Kvack, och det kanske är lite enformigt, så nu får jag i alla fall in en ny person ibland mitt bloggande, Eelena och jag tycker verkligen ni ska titta in på henne blogg. Jag skrev i mitt inlägg om länkärlek, att jag skulle göra en lista på bloggar jag läser och som jag vill tipsa om, jag får dela upp det lite. Så här kommer några och fler får ni förhoppningsvis ikväll..


Bloggar att läsa och förhoppningsvis älska!

Eelena, Vi tog ett tåg ända till slutstationen, skriver väldigt bra och väldigt öppet. Hon skriver mycket om vardagliga saker, men hon får det att låta som att det var lika viktigt som politik, jag avundas hennes vardaglighet som verkar så mycket intressantare än min. Jag beundrar hur hon kan skriva om så små saker, men ändå få dom intressanta. Kan inte annat än att gilla henne!

Linn, Just Another Fucking Blog, skrev för ett tag sedan två inlägg som det här med att gå utan BH och så vidare, tyckte det väl väldigt häftigt skrivet och jag blev så glad att en människa bara kan sätta och skriva det, rakt ut och veta att folk kommer läsa och hon verkar inte skämmas. Jag känner samma som henne om den saken, det är skönt att gå utan BH hemma ibland, men som hon skriver när det kommer gäster och man allt för ofta får slänga på sig en för stor tröja, får man ömma bröstvårtor.. Vi borde ha fler som är så öppna som henne och vi borde ha fler som är så äckligt ärliga och skriver så otroligt bra om så små och egentligen obetydliga saker. You go girl!

Katta, Katta Kvack, har jag ju länkat till många gånger, men kan inte låta bli att göra det igen. Jag avgudar människan, hon får mig att skratta så att jag tror magen ska gå sönder. Jag brukar älska hennes inlägg så mycket att jag läser dom för min fästman, som förresten inte är så insatt i bloggar, och han brukar älska som lika mycket som jag. En kvinna i 35 års åldern med så mycket ungdom, så mycket som får mig att känna mig lite mer vuxen, men ändå känna att fast jag snart fyller 20 och är på väg in u vuxen världen kan jag fortsätta vara den jag är, ha min extremt röda hårfärg. Jag kan fortfarande älska att ha lite alternativa kläder på mig och vara galen precis som jag är, fortsätta med det tills jag blir gammal, jag behöver inte bli vuxen till 100%. Jag har underbara Katta att tacka för detta, för att hon fått mig att inse att bli vuxen behöver inte betyda att man blir tråkig!

Fler bloggar kommer! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar