tisdag 9 augusti 2011

Jag är en allergimänniska..

Läste just detta inlägget från Just Another Fucking Blog om det att Johanna funderar på att starta en blogg om och till folk som är allergiska mot olika saker, det ska vara som en slags hjälp för folk som jag (som inte tål mjölk) eller inte tål andra saker, för att lättare hitta resturanger med alternativ och liknande grejer. Jag läser Johanna´s blogginlägg tidigare i förmiddags och jag skrev där en kommentar som jag inte minns, men det är om att jag inte tål mjölk (laktosen) och därför tycker det skulle vara toppen idé med en sådan blogg. Nu när jag läste Linn´s inlägg om saker skrev jag en längre kommentar och tyckte att den är så faktisk, för det är vad jag verkligen känner när det gäller min allergi och mitt val att vara vegetarian, så jag tänkte ge er min fina kommentar!
"Jag tål inte mjölk och visst kan det vara jobbigt, men jag har vant mig. Men visst, man känner lite dum när man måste säga till om det varje gång man ska till någon ny och äta, eller påminna någon man vart hos innan (bara för att vara säker).. Det tråkiga är att dom kanske inte vet om lika många produkter som jag, så det blir oftast mindre för mig att välja mellan än alla andra.. + att jag är vegetarian vilket folk verkar tycka är jobbigt, för det har ju jag valt själv och dom kan inte fatta varför och bla bla bla, för det gör ju allt mycket jobbigare.. Ibland vill jag bara lägga mig under täcket och glömma resten av världen!"
- Mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar