måndag 15 augusti 2011

Våga ha åsikter!

Jag läste just ett inlägg hos Lady Dahmer som fick mig att verkligen reagera, det är det andra inlägger under morgonen som handlar om att dom kvinnliga bloggarna som är störst, inte skriver vad dom tycker om saker och ting, inte skriver om sina åsikter, utan bara om massa egotrippat babbel. Jag har försökt läsa några av dom stora bloggarna av tjejer och kvinnor, det fungerar inte för mig. Jag blir bara förbannad för att dom bara tänker på sig själva och bara vill ha mer hela tiden, mer framgång och mer bevakare. Dom skriver om vad dom har ätit till middag och små saker dom har gjort, det är inte vad jag tycker är intressant.

Jag tycker det är intressant att läsa vad människor tycker om saker och ting, jag tycker det är intressant att läsa hur människor lever på ett lita annorlunda sätt än vad man är van vid här i Sverige. Jag älskar att läsa bloggar där jag kan reflektera, känna igen mig och ha en egen åsikt som jag kan skriva i kommentar, som jag sedan kanske kan förlänga i min blogg. För jag lever för att få skriva vad jag tycker och tänker om saker, inte bara för att andra ska se utan för att jag ska få ur mig det, för jag mår bättre då. Jag älskar att veta att det jag tänker, det jag tycker och det jag känner jag läsas av andra människor, få andra att reagera och kanske får andra att göra sin röst hörd, kanske skrika ut att nu får det vara nog, nu vill vi ha förändring! Kanske kan jag få någon där ute att hitta sig själv, eller hitta tillbaka till sig själv, det hade fått mitt hjärta att växa och mina ögon att fyllas av glädjetårar. Kanske en dag kan jag inspirera någon så pass mycket att jag är anledningen att en människa fortsätter leva, kanske att någon hittar sin framtid och kanske att någon finner sin inre trygghet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar