tisdag 23 augusti 2011

Hej förskylning!

Som alla andra åren jag levt så kommer hösten men en vacker symfoni av sjukdomar. För cirka en månad sedan låg jag sjuk som jag vet inte vad. Nu sitter jag vid datorn, för att jag ska fixa tea men inte hunnit komma dit och har ont i alla små beståndsdelar av min kropp.. Varför nu, varför jag? Vill vara i skolan, vill börja studera alla ämnen, vill få mina betyg och komma in på resan mot min framtida livsförsörjning. Men nehe, hösten ska stoppa detta och säga att idag, andra dagen på den riktiga veckan i skolan ska du ligga hemma och ha ont i hela kroppen och tycka synd om dig själv.. Jag vill skriva mer, jag vill skriva massor och vacker just nu, men mina händer orkar knappt skriva detta, så jag får vara sur och ledsen och läsa min bok om att skriva bättre texter istället och lära mig att använda mitt skrivna språk bättre, även att jag tycker att jag är äckligt skicklig för att ha lärt mig allt på egen hand och skriver som jag känner att det passar och som jag skulle vara intresserad av att läsa, så måste jag nog lära mig lite mer om det om jag ska jobba med det i framtiden. Får se om jag orkar skriva lite mer i sängen från min laptop efter en eller flera kopp tea :) Ni får lite suddiga bilder på mig och från skolan jag har börjat studera på istället för mina vackra ord.

PS. Klaga inte på bildkvaliten, det är från en dålig digitalkamera och inte min älskade Nikon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar