torsdag 10 november 2011

Den vackraste av änglar

För jag ångrar, jag ångrar och saknar
En vacker flicka, kan du komma tillbaka
För en stund, som i mina drömmar
Jag kräver inget mera, det är allt jag önskar
Ett sista hejdå och ett sista samtal
Ett sista handslag och ett sista famntag
En sista pratstund, bara en sista
Senast jag pratade med dig låg du i en kista
Du kunde brutit benet och haltat fram på kryckan
Jag kunde besökt sjukhus istället för kyrkan
Du vet var jag finns, det är bara att glida förbi
Tills vi ses igen Milla, vila i frid


Jag tänker ofta att livet går vidare
Men när du gick bort, så såg jag bara lidande
En stor skara tvivlande, i själar och kroppar
Man trodde inte på det, men drömmar krossas
För helt plötsligt var det samling i sorgens stund
En minneslund och begravning för dig i Vimmerby
Jag lovar det var hårt för alla som samlats
Men det måste vart hårdast för din mamma och pappa
Som uppfostrat dig, enda sen barnsben
Det måste vara förkrossande när dom ser din minnessten
Vi saknar dig kompis, vännen lyssna
Vi saknar dig kompis, tänder en lyckta
Och låter den brinna inuti kroppen
Den kommer alltid att finnas precis som hoppet


Vart du än är hoppas att du lyssnar
Uppe i himlen eller nere i det tysta
Du lever alltid kvar, jag svär på gud
Vänta vid porten när det är vår tur
Hårda bud men vänta vid grinden
När vi tar oss upp och klättrar mot grinden
Ge mig ett tecken, jag ska glida förbi
Camilla Johansson, vila i frid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar