måndag 20 juni 2011

Glasögon eller Linser..?

När jag var i Vimmerby förra veckan var jag mest hemma, var inte direkt ute och sprang runt i min gamla stad, förutom när min syster slutade skolan och när jag skulle åka hem. Precis innan jag skulle fara hem till Eksjö, så skulle min kära lillasyster till optikern och jag följde med henne in, för att jag efter att varit inne där skulle posta ett brev åt mamma. I alla fall, när vi var inne på Synsam kollade jag runt på nya glasögon till mig, eftersom jag känner att jag snart måste köpa nya. Har haft dessa glasögon i snart 3 år, köpte dom samma höst som jag började gymnasiet och den klassen tog studenten i Fredags. Så jag känner att det är dags för något nytt och jag vill ha något med lite fint på bågarna, men det fanns inte. Dock hittade jag ett par där ramen runt glaset var genomskinligt, vilket fick mina ögon att verkligen synas och jag kan sminka mig med lite mer variation och jag vet att det kommer att synas, sedan hittade jag ett par med brons runt glaset och bågarna var lila, blev väldigt fint till mina ögon. Tog inget kort som jag hade velat göra, men får ta det en annan gång, tog i alla fall namnet på dom så jag kan välja när jag väl bestämmer mig för att köpa nya glasögon.

Dock känner jag att nu när det är sommar vill jag har linser, funderar på att göra som förr förra sommaren och köpa månad linser, som man kan sova i för 200:- med isättning och linsvätska. Dock vet jag inte om jag har råd med det, eller om jag orkar med det. Sist jag hade det fick jag problem och har därför inte riktigt vågat använda det igen, saknar dock känslan av att slippa ta på sig ett par glasögon när man är ute, att slippa regndropparna på glasen så att man ser allt prickigt. Får se hur det blir när pengarna kommer in, prioritering är ju en extern hårddisk och efter det behöver jag ett par sommarskor.. Ännu har jag inte skor alls för sommarväder, rätt jobbigt faktiskt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar