torsdag 23 juni 2011

Mer glädje!

Glädje är något som är otroligt viktigt i våra liv, utan glädje hade vi inte kommit så lång, vi hade stått och stampat på samma ställe hela tiden. Jag har alltid haft någon liten gnutta av glädje igenom hela mitt liv, även att det ibland varit svarta stunder där jag inte velat göra speciellt mycket mer än att sitta inne. Dock har jag dom två senaste åren vuxit så mycket i mig själv, mitt självförtroende har ökat något enormt och jag kan se mycket vackert som jag aldrig såg förut, jag kan också glädjas åt mer, men ännu är jag inte framme helt. Jag har många saker som tynger ner och som gör att jag ser vissa saker negativ, även fast att jag inte vill det. Så varje dag försöker jag hitta nya tips om hur jag kan få in mer glädje i mitt liv, hur jag kan hitta saker som inspirerar mig att gå framåt, att orka med jobbiga saker och möta dom med en rak rygg och ett leende. Jag har igenom åren hittat saker som jag tycker om, intressen som gör att jag känner mig lycklig. Dom utökas alltid, men det finns en del saker som alltid kommer vara en del av mig. Återkommer till det i andra inlägg.

Nu idag känner jag glädje, men inte tillräckligt mycket. Det är midsommar helg och det är vackert väder, jag ska fira helgen med mina nära och kära, men jag har ingen motivation till att orka något, eller snarare hade ingen lust med något. Dock gick jag igenom min Bloglovin´ som alltid på morgonen och fann ett inlägg som har gjort hela min dag bättre och som antagligen kommer hjälpa mig mycket igenom mitt liv, Viralila har i sin blogg skrivit ett inlägg om hur du kan skapa mer glädje i ditt liv. Jag beundrar människan otroligt mycket, hennes inlägg får mig att känna glädje och hon ger mig så många tips jag kan använda i min vardag, jag älskar hennes blogg. Så jag tycker ni ska ta och svänga in där, kanske följa henne på Bloglovin´ för jag lovar att ni kommer känna att ni kan leva ett sundare liv, i alla fall sundare för eran själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar