tisdag 14 juni 2011

Home, bittersweet home.

Om några timmar bär det av hem till lilla Vimmerby då. Kanske inte den roligaste staden i världen, men där är jag i alla fall uppväxt, från 9 års ålder vill säga. Hatar den staden och tycker det är så otroligt skönt att komma därifrån. Folk där är verkligen för mycket, dom snackar skit om allt och alla, dom har fördomar mot många av dom som inte har bott där hela sitt liv och dom kan verkligen inte bilda sin egen uppfattning om människor dom hör rykten om. Många av dom som mobbade mig i skolan tycker fortfarande illa om mig, det sjuka är att dom har inte ens gett mig en chans, dom har bara lyssnat på vad alla andra säger om mig och sedan tagit det till sin egen åsikt, det kallar jag noll fantasi eller noll självständighet. Borde det inte vara så att efter alla dessa år, har dom växt upp och lärt sig att dom skulle kunna ge mig en chans, får visa vem jag verkligen är. Inte lyssna på gammalt skitsnack som någon som kanske är avundsjuk på mig har diktat ihop, någon som egentligen avundas mig och inte klarar av att jag vågar vara den jag är. Skönt som sagt att vara ifrån "Barnens Stad" eller som jag kallar det "Skitsnackens Stad"!

Ska i alla fall umgås med min familj och gå långa promenader i skogen, för det enda som är bra med Vimmerby är att naturen är så jävla mysig. Har inte hittat ett enda ställe här i Eksjö som ännu slår min gamla promenadrunda i Vimmerby, den saknar jag massor. Ska träffa underbara söta Milla också, jisses vad det var länge sedan jag såg henne. Ska bli så otroligt roligt att träffa henne och få busa runt som vi gjorde förr. Saknar tiden med dig, gumman.

Ska se min syster sluta skolan och kanske ge henne en fin liten bukett eller en ros eller något som jag har råd med, inte lätt att vara pank när det är så mycket som händer. Tycker dock det är synd att jag missar bästa Christa´s student, men när jag hittat något som verkligen är tillräckligt fint för henne ska jag slänga det på posten, eller ge henne när jag träffar henne i sommar. För hon ska i alla fall få någonting, för att hon klarade av att kämpa igenom dessa tre åren som jag inte orkade.
Ska vara hemma tills på Torsdag, ska ju till Liseberg på Lördag så kan inte stanna längre. Dock lämnar jag kvar lilla söta Brolle i Vimmerby och får hem honom på Söndag. Kommer sakna min lilla bebis så mycket.

Sedan innan jag åker hem blir det nog att plåga mig lite och göra om det lilla hålet i näsvingen så jag kan ha min gamla ring där igen, saknar den för jag tyckte jag passade så mycket i den. Har funderat ett tag på att skaffa det igen, men har inte haft ork eller råd. Här i Eksjö är det jätte dyrt, men ska göra det i Vimmerby där man i alla fall kan få det under 100-lappen.

Just nu dricker jag tea och kollar på youtube, kollar på Crazy Pictures extremt roliga videos. Den bästa är ju denna:

Haha, detta kallar jag underhållning.

För över sista avsnitten av säsong 2 på L word till min lilla dator också, då om jag skulle ha lite tråkigt eller kanske inte kan sova, har jag något att titta på. Ska kolla igenom alla säsonger igen så att jag känner mig lite mer hemma när jag kommer till den sista säsongen, känner att det var alldeles för länge sedan jag såg L word, så ville friska upp minnet. Dessutom är den serien bara så jävla underbara, älskar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar